محصولات

کفپوش پی وی سی چیست؟

کفپوش پی وی سی چیست
کفپوش پی وی سی چیست؟ به طور کلی همه متریال هایی که برای پوشش کف استفاده می شوند، کف پوش نام دارند اما در بازار بسیاری از افراد کفپوش پی وی سی را با نام کفپوش معرفی می کنند. در ادامه مطلب به بررسی نحوه نصب کفپوش پی وی سی، ساختار، مقاومت و کاربرد آن می پردازیم.

به دنبال خرید کفپوش هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

ساختار کفپوش پی وی سی چیست؟

 

جنس کفپوش pvc از پلاستیک فشرده ساخته شده و دارای ضخامت تقریبی ۲ میلیمتری است. این کف‌ پوش‌ ها نرم و انعطاف پذیرند و در دو مدل تایلی و رولی تولید می شوند. اکثر مدل های کفپوشی که در بازار موجود هستند از نوع تایلی با ابعاد ۱۵ × ۹۰ سانتی متر می باشند.

ساختار کفپوش پی وی سی از سه قسمت تشکیل شده است:

۱- مغزی (pvc)

قسمت اصلی کفپوش از پلاستیک فشرده به نام pvc تشکیل شده است.

۲- روکش (لایه طرح)

لایه روکش با استفاده از دستگاه های پیشرفته روی مغزی pvc چاپ می‌شود.

۳- لایه محافظ (پوششی)

لایه محافظ شفاف و بی رنگ بوده که باعث افزایش مقاومت کفپوش در برابر خط و خش می شود.

 

ویژگی های کفپوش پی وی سی چیست؟

کاملا قابل شستشو

قابل استفاده برای محیط های مسکونی و کم تردد اداری

قابل استفاده برای محیط های مرطوب (مانند آشپزخانه)

قیمت اقتصادی تر نسبت به پارکت لمینت

قابل نصب روی سطوح مختلف مثل سیمان و سرامیک

غیر قابل اشتعال

دارای خاصیت آنتی باکتریال

عایق صدا و گرما

 

کفپوش پی وی سی برای چه محیطی مناسب است؟

 

کفپوش پی وی سی برای چه محیطی مناسب است؟
کاربرد کفپوش پی وی سی چیست؟ کفپوش pvc برای محیط های مسکونی و اداری کم تردد مناسب می باشد و یک گزینه با صرفه اقتصادی برای این محیط ها به حساب می آید اما برای پوشش کف محیط های تجاری و اداری پرتردد پارکت لمینت را پیشنهاد می کنیم.

 

نحوه نصب کفپوش PVC

 

نحوه نصب کفپوش پی وی سی چیست ؟
برای نصب کفپوش های pvc در صورت مسطح نبودن کف، به زیرسازی اولیه نیاز دارید. بعد از زیرسازی، کف محیط باید کاملا تمیز گردد و در صورت وجود نم یا رطوبت تا خشک شدن کامل از نصب کف پوش خودداری کنید.

سپس به میزان کافی طبق دستورالعمل نصب توسط نصاب متخصص باید سطح پشت کفپوش و زمین به وسیله چسب های مخصوص کفپوش، چسب اندود شود. پیشنهاد می‌شود اجرای آنرا را به نصاب های متخصص کفپوش و پارکت بسپارید.

در انتها بعد از اتمام نصب کفپوش ها می توان از قرنیز برای قاب دور دیوار استفاده کرد که علاوه بر زیبایی باعث پوشش‌ درز های انتهایی و مهار کردن کفپوش ها می شود.

پس از نصب، برای خشک شدن چسب ها، تا یک روز به تایل های کفپوش دست نزده و آنها را تکان ندهید.

 

نکات قبل از نصب کفپوش پی وی سی

قبل از اجرا، به مدت ۴۸ ساعت کفپوش ها را در فضای موردنظر قرار دهید تا با دمای محیط سازگار شود. (بهتر است دمای محیط بین 15 الی 30 درجه سانتی گراد باشد تا چسب کفپوش به طور کامل بچسبد)

 

مقاومت کفپوش پی وی سی در برابر رطوبت و آبریزی

 

کفپوش پی وی سی به علت اینکه از پلاستیک فشرده تولید شده، در برابر آب و رطوبت کاملا مقاوم است از این رو برای محیط های مرطوب مثل آشپزخانه مناسب می باشد. برای تمیز کردن و نظافت کف محیط هایی که از کفپوش pvc استفاده شده، می توان از جاروبرقی و تی نم دار استفاده کرد.

کفپوش های پی وی سی استاندارد در برابر مواد شوینده سبک دچار تغییر رنگ نمی شوند.

 

طول عمر کفپوش PVC

 

طول عمر کفپوش پی وی سی
طول عمر کفپوش های پی وی سی وابسته به کیفیت و برندهای مختلف متفاوت می باشد اما به طور میانگین طول عمر این کفپوش ها برای محیط های مسکونی بین 7 الی 10 سال است.

 

مقاومت کفپوش در برابر خط و خش و ضربه

مقاومت کفپوش پی وی سی در برابر خط و خش و ضربه در حد متوسط می باشد و باید از آن در برابر کشیده شدن اجسام نوک تیز مراقبت کنید؛ از این رو برای پوشش کف محیط های تجاری و اداری پارکت لمینت را پیشنهاد می کنیم که مقاومت بالاتری در برابر ضربه و خط و خش داراست.

 

عوامل تاثیرگذار در قیمت کف پوش پی وی سی چیست؟

قیمت کفپوش ها وابسته به عوامل متفاوتی تعیین می شود که مهم ترین آنها کیفیت و مواد اولیه استفاده شده در تولید آنها است.

کفپوش های پی وی سی نسبت به پارکت لمینت قیمت مناسب تری دارند اما پارکت به دلیل اینکه از مشتقات چوب تولید شده، از زیبایی، طول عمر و کیفیت بالاتری برخوردار است.

مقایسه این دو متریال را می توانید به طور کامل در مقاله تفاوت کفپوش و پارکت مطالعه کنید.

 

چطور متراژ و هزینه تمام شده کفپوش را محاسبه کنیم؟

 

چگونه متراژ کفپوش را محاسبه کنیم
روش محاسبه برای به دست آوردن متراژ موردنیاز کفپوش و پارکت یکسان است که باید جهت محاسبه آن طول و عرض محیط موردنظر را ضرب کرده تا مساحت به دست آید. (اگر محیط شما از چند اتاق تشکیل شده، ابتدا مساحت هر اتاق را جداگانه به دست آورده و سپس با هم جمع کنید) هنگام سفارش کف پوش پی وی سی یا پارکت لمینت، به علت در نظر گرفتن پرتی کار، به متراژ به دست آمده 5 الی 10 درصد اضافه کنید که در صورت استفاده نشدن، می توان آنرا مرجوع کرد.

 

جمع بندی

 

به طور کلی کفپوش پی وی سی یک گزینه اقتصادی مناسب برای محیط های مسکونی و اداری کم تردد می باشد اما برای محیط های اداری و تجاری پرتردد دارای طول عمر بالایی نیست. از ویژگی های اصلی کفپوش پی وی سی می توان به قابلیت شستشو، وزن کم، عایق صدا و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد.

به دنبال خرید کفپوش هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *