محصولات

پارکت ضد آب

پارکت ضد آب

آیا پارکت ضد آب وجود دارد؟ پارکت ضد آب یکی از درخواست ها و مواردی است که افراد برای استفاده در محیط های مرطوب به دنبال آن هستند اما باید بدانید که هیچ پارکت لمینت و پارکت چوبی ضد آبی وجود ندارد. پارکت لمینت به دلیل اینکه از مشتقات چوب (اچ دی اف) تولید شده، دارای مقاومت متوسطی در برابر آب می باشد و میزان مقاومت پارکت در برابر آب به کیفیت اچ دی اف آن بستگی دارد.

پارکت چوبی نیز به دلیل اینکه به طور مستقیم از چوب درخت تهیه می شود از مقاومت متوسطی در برابر آب برخوردار می باشد و به طور کامل ضد آب نیست.

از این رو هیچ پارکت ضد آبی وجود ندارد و برای پوشش کف محیط های مرطوب می توانید از متریال های دیگری همچون سرامیک و کفپوش پی وی سی (pvc) استفاده کنید.

به دنبال خرید کفپوش پی وی سی ضدآب هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

پارکت لمینت ضد آب در بازار وجود ندارد

 

پارکت لمینت ضد آب در بازار

 

پارکت لمینت یکی از پرطرفدارترین پوشش های کف به شمار می آید و به دلیل جنس مواد اولیه آن که از مشتقات چوب تهیه شده، در برابر آبریزی آسیب پذیر می باشد.

اگر پارکت لمینت به طور مداوم در برابر رطوبت قرار بگیرد یا آب ریخته شده روی آن تا چند دقیقه خشک نشود، به آن آسیب وارد می شود؛ از این رو پارکت لمینت ضد آب نیست و گزینه مناسبی برای پوشش کف محیط های مرطوب (مثل آشپزخانه یا حمام) به شمار نمی آید.

برای تمیز کردن پارکت ها می توان از دستمال یا تی نمدار استفاده کرد و اگر آب ریخته شده روی آن را به سرعت خشک کنید، هیچ مشکلی برای پارکت لمینت به وجود نمی آید.

برخی از برندهای پارکت لمینت به دلیل استفاده از اچ دی اف بسیار باکیفیت و پارافین جامد برای کلیک ها، از مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت برخوردارند اما باز هم به طور مستقیم با آب قابل شستشو نیستند؛ از جمله این برندها که دارای اچ دی اف ترکیه ای درجه یک می باشند، می توان به برند پارکترینبو (Rainbow) اشاره کرد.

 

پارکت چوبی ضد آب نیست

 

پارکت چوبی ضد آب نیست

 

پارکت چوبی به دلیل اینکه از چوب طبیعی درختان راش، گردو و بلوط ساخته می شود، ضد آب نمی باشد و باید از آن در برابر آبریزی و رطوبت مراقبت کرد.

مقاومت پارکت چوبی در برابر آب همانند پارکت لمینت است و در صورت ریختن آب روی آن، برای جلوگیری از آسیب دیدن پارکت باید سریع آنرا خشک کرد.

برای مشاهده مقاله مقایسه پارکت لمینت و پارکت چوبی، کلیک کنید.

 

در چه محیطی به پوشش کف ضد آب نیاز داریم؟

 

محیط هایی با پوشش کف ضد آب

برای پوشش کف محیط های مسکونی، در قسمت نشیمن و اتاق ها و همچنین محیط های اداری به متریال هایی که کاملا ضد آب و قابل شستشو باشند نیاز نداریم و می توان در این محیط ها از پارکت لمینت استفاده کرد.

به دنبال خرید پارکت لمینت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *