خط ثابت شعبه تهران در حال تعمیر می باشد لطفا با تلفن 09193665391 در تماس باشید.

محصولات

نحوه انتخاب رنگ کفپوش و پارکت

انتخاب رنگ کفپوش و پارکت یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید پوشش کف است که همانند کیفیت و دوام، باید به آن توجه زیادی شود. اصلی ترین معیارها در انتخاب رنگ کفپوش، سبک دکوراسیون محیط موردنظر، پالت رنگی محیط و سلیقه شخصی افراد ساکن در آن می باشند.

در این مقاله به نحوه انتخاب رنگ کفپوش و پارکت و همچنین عوامل تاثیرگذار در انتخاب آن می پردازیم.

توجه داشته باشید که در ادامه مطلب منظور از کفپوش، هر متریالی است که برای پوشش کف استفاده می شود؛ مانند پارکت لمینت، کفپوش پی وی سی، پارکت چوبی و سرامیک.

به دنبال خرید پارکت یا کفپوش هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

ترکیب اصولی رنگ ها در محیط به زیبایی بصری فضای موردنظر می افزاید و آنرا به‌ محیطی دلنشین و دوست داشتنی تبدیل می کند.استفاده از رنگ های مختلف می تواند فضای شما را گرم تر یا سرد تر و همچنین کوچک تر یا بزرگ تر نشان دهد. به طور مثال استفاده از رنگ های روشن برای پوشش کف، محیط را بزرگتر جلوه می دهد و رنگ های تیره اندکی باعث کوچک تر دیده شدن فضا می شوند.

لازم به ذکر است بدانید استفاده بیش از حد از پالت رنگی خنثی مثل سفید، طوسی روشن و کرم روشن اندکی باعث سرد شدن محیط می شود.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله پارکت لمینت چیست و کفپوش پی وی سی چیست را مطالعه کنید.

 

معیار های اصلی برای انتخاب رنگ کفپوش یا پارکت

▪︎ پیروی از سبک معماری و دکوراسیون داخلی محیط

▪︎ پالت رنگی استفاده شده در دیگر قسمت ها مانند دیوارها و مبلمان

▪︎ میزان نور طبیعی و مصنوعی در محیط

▪︎ ابعاد فضای مورد نظر

▪︎ سلیقه شخصی و روحیه افراد ساکن

 

پیروی از سبک معماری داخلی محیط

 

پیروی از سبک معماری داخلی محیط
اولین مرحله برای خرید متریال ها، مشخص کردن سبک دکوراسیون و معماری داخلی فضای موردنظر می باشد. این مرحله تاثیر زیادی در انتخاب رنگ کفپوش، مبلمان، اکسسوری و دیگر اجزای محیط دارد.

به عنوان مثال در سبک دکوراسیون کلاسیک، رنگ گردویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد اما در سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال، رنگ های خنثی (سفید، طوسی و کرم روشن) و همچنین رنگ چوب راش و بلوط طرفداران بیشتری دارند.

در حال حاضر سبک دکوراسیون مدرن در مقایسه با سبک کلاسیک، از محبوبیت بیشتری بین مردم برخوردار است و به احتمال زیاد سبک دکوراسیون محیط شما هم نوعی از مدل های مختلف مدرن می باشد.

اگر سبک خاصی برای دکوراسیون محیط خود در نظر نگرفته اید، در ادامه توضیحات به نکات کاربردی برای انتخاب بهترین رنگ کف پوش یا پارکت اشاره می کنیم تا بتوانید گزینه مناسب را برای پوشش کف برگزینید.

نکته : در صورتی که تمامی اجزای محیط به جز پوشش کف از قبل انتخاب شده، می توانید از عکس ها و طراحی های آماده دکوراسیون که مشابه ترکیب رنگی محیط شما می باشد، برای انتخاب پوشش کف ایده بگیرید.

هماهنگی رنگ کفپوش با دیگر اجزای محیط

 

رنگ پارکت یا کفپوش باید با تناژ رنگی دیگر اجزای استفاده شده در محیط هماهنگی داشته باشد. این هماهنگی حتما به معنای یکی بودن همه رنگ ها نیست؛ به طور مثال اگر در ترکیب رنگی دیوارها، مبلمان و اکسسوری از رنگ های خنثی مثل سفید، طوسی و کرم روشن استفاده شده، بهتر است برای رنگ کفپوش از رنگ های گرم تر استفاده کنید تا جلوه و حس صمیمیت در محیط افزایش یابد.

رنگ هایی مثل چوب راش، گردویی، فندقی و کرم تیره محیط را گرم تر نشان می دهند و حس صمیمانه بیشتری به محیط اضافه می کنند.

اگر دیوارها به رنگ روشن و خنثی هستند اما اکسسوری و مبلمان محیط به رنگ های تیره و گرم تر انتخاب شده اند، در این حالت برای پوشش کف می توانید از رنگ های خنثی مشابه رنگ دیوارها استفاده کنید.

انتخاب کفپوش روشن در کنار کاغذ دیواری رنگ روشن و ملایم، باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود اما توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ های خنثی فضا را کمی سرد و بی روح نشان می دهد. در این حالت می توان با کمک تابلوهای رنگی روی دیوار و همچنین قالیچه سنتی یا مبلمان و اکسسوری، کمی رنگ گرم به دکوراسیون محیط اضافه کرد.

 

انتخاب رنگ پوشش کف با توجه به نور محیط

 

انتخاب رنگ کفپوش با توجه به نور محیط

 

نور محیط تاثیر بسزایی در انتخاب رنگ کفپوش و دیگر اجزای دکوراسیون دارد. اگر در فضای اداری یا منزل شما نور طبیعی و مصنوعی کمتر از مقدار لازم استفاده شده، کفپوش یا پارکت روشن می تواند گزینه مناسبی برای فضای شما باشد.

برای جبران نور کم در محیط موردنظر، اضافه کردن نور مصنوعی و انتخاب پالت رنگی روشن در دکوراسیون پیشنهاد می شود.

 

انتخاب رنگ پوشش کف با توجه به ابعاد محیط

 

انتخاب رنگ کفپوش با توجه به ابعاد محیط

 

کفپوش های رنگ روشن انعکاس نور بیشتری دارند و تا حدودی فضا را بزرگ تر نشان می دهند؛ به همین دلیل اگر محیط نشیمن و پذیرایی شما مساحت کمی دارد و می خواهید که فضا بزرگتر نمایان شود، می توانید از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر طرفدار محیطی صمیمی و گرم تر هستید، هیچ اجباری برای استفاده از رنگ های روشن وجود ندارد.

 

انتخاب رنگ پوشش کف با توجه به سلیقه شخصی و روحیه افراد ساکن

یکی از معیارهای مهم در انتخاب پالت رنگی محیط، سلیقه شخصی افراد ساکن در آن است. می‌توانید با مشاهده ترکیب رنگی های مختلف و ایده های دکوراسیون که اصول معماری در آنها رعایت شده، رنگ کفپوشی را انتخاب کنید که با سلیقه شخصی و روحیه شما هم خوانی داشته باشد.

 

انتخاب رنگ مختص هر فضا

 

رنگ کفپوش اتاق خواب

 

رنگ کفپوش اتاق خواب

انتخاب طرح های چوب طبیعی و رنگ گرم در کفپوش یا پارکت اتاق خواب، باعث ایجاد حس و حال بهتر و سرزندگی در شما می شود. 

این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ کفپوش اتاق ها می تواند با رنگ کف پوش نشیمن (پذیرایی) کاملا متفاوت باشد و در علم معماری داخلی این امر کاملا اصولی و رایج است.

 

رنگ کفپوش محیط های عمومی ( اداری )

 

رنگ کفپوش محیط های عمومی ( اداری )

 

در انتخاب رنگ پارکت و کفپوش برای محیط اداری، مشابه فضای مسکونی، حق انتخاب داریم اما توجه به رنگ دیگر اجزای محیط هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

 به عنوان مثال اگر میزها به رنگ تیره انتخاب شده، می توانید از رنگ های خنثی مانند سفید، طوسی و کرم برای کفپوش و دیوارهای محیط اداری استفاده کنید.

 

انتخاب رنگ قرنیزها

 

انتخاب رنگ قرنیز ها برای محیط

 

بعد از نصب پوشش کف برای قاب دور کفپوش یا پارکت، از قرنیز استفاده می شود و رنگ قرنیزها می تواند مشابه یا متضاد رنگ کفپوش باشد ولی استفاده از قرنیز با رنگ متضاد، بیشتر برای پوشش کف با رنگ روشن پیشنهاد می شود.

به عنوان مثال اگر پارکت را به رنگ کرم روشن انتخاب کنید، برای رنگ قرنیز می توان از رنگ گردویی (متضاد کف) یا رنگ کرم روشن (مشابه کف) استفاده کرد اما اگر انتخاب شما پارکت رنگ تیره است، بهتر است از قرنیز با رنگ مشابه استفاده کنید.

قرنیز با رنگ سفید صدفی مات از رنگ های استثنائی است که برای اکثر رنگ و طرح های پارکت و کفپوش، زیبایی بصری خاصی ایجاد می کند.

به دنبال خرید پارکت یا کفپوش هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *