محصولات

ماربل شیت برای سرویس بهداشتی و حمام

پخش ویدیو

استفاده از ماربل شیت برای پوشش دیوار حمام و سرویس بهداشتی در چند سال اخیر بسیار پرطرفدار شده است و با توجه به ویژگی های منحصربه فرد آن از نظر مهندسین و معماران نیز مورد تایید قرار گرفته است.

 

ویژگی های ماربل شیت:

• وزن بسیار سبک (کاهش بار مرده ساختمان)

• کاملا قابل شستشو

• ابعاد بزرگ مشابه سنگ های اسلب

• آنتی باکتریال و عدم جرم پذیری

• طول عمر بیش از 15 سال

• نصب سریع

• قیمت اقتصادی

• چسب مصرفی ضد آب

• ضد ضربه و ضد خش

• قابلیت بند کشی برای عدم نفوذ آب از درزها

• قابلیت نصب باکس با استفاده از پیچ رولپلاک

 

شرکت دکور شرق با 8 سال سابقه در زمینه تأمین و اجرای ماربل شیت آماده اجرای پروژه های بازسازی حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، دیوار تی وی، لابی و .. با ماربل شیت (سنگ مصنوعی) می باشد.

 

نمونه های اجرایی ماربل شیت در حمام و سرویس توسط تیم دکور شرق
مقاومت ماربل شیت و چسب آن در برابر آب

یکی از سوالات متداول مصرف کنندگان ماربل شیت برای حمام و سرویس بهداشتی، میزان مقاومت ماربل شیت و چسب آن در برابر آب و رطوبت است. این محصول از پی وی سی و پودر سنگ ساخته شده و کاملا قابل شستشو می باشد.

همچنین نوع چسبی که در مجموعه دکور شرق برای نصب ماربل شیت در حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود از نوع پلی یورتان بوده و در عین گیرایی بسیار بالا، کاملا ضد آب است. از این رو استفاده از ماربل شیت در سرویس بهداشتی و حمام کاملا اصولی می باشد.

بند کشی و آب بندی درزهای ماربل شیت در حمام و دستشویی

بعد از نصب ماربل شیت در سرویس دستشویی و حمام، برای پوشش درزها و همچنین آب بندی دیوارها، با استفاده از چسب ماستیک تمام درز های ورق ها را بند کشی کرده تا از نفوذ آب جلوگیری کنیم. همچنین تمام دور تا دور رد شیرآلات به طور کامل آب بندی خواهند شد.

در نظر داشته باشید با این حال حتی اگر از هر طریقی آب به پشت ماربل شیت ها نفوذ کند، هیچ مشکلی برای ماربل شیت و چسب آن به وجود نخواهد آمد.

سوراخ کردن رد شیرآلات با استفاده از گردبر یا دلر

برای نصب ماربل شیت در حمام و سرویس بهداشتی باید به باز کردن رد شیرآلات نیز توجه کرد. مجریان دکور شرق هنگام نصب ماربل شیت، جای لوله ها را بر روی ورق با استفاده از گرد بر یا دلر سوراخ می کنند.

نصب باکس به روی ماربل با استفاده از پیچ رولپلاک

امکان ایجاد سوراخ با دلر و همچنین نصب باکس با استفاده از پیچ رولپلاک بر روی ماربل شیت های ارائه شده در دکور شرق وجود دارد و علت این امر کیفیت بالای مواد اولیه ورق ها می باشد که باعث شده خشک نباشند و با دلر کاری ترک نخورند.

وزن سبک ماربل شیت در سرویس بهداشتی

هر مترمربع از ماربل شیت ها حدود 5 الی 8 کیلوگرم وزن دارد و برای فضای هر حمام 2 × 1 متر، فقط 80 کیلوگرم به بار مرده ساختمان اضافه می شود. وزن سبک این محصول باعث شده که مهندسین از بابت بار مرده ساختمان نگرانی نداشته باشند و به راحتی ماربل شیت را به روی کاشی های قدیمی حمام و سرویس بهداشتی نصب کنند.

نصب ماربل شیت روی کاشی های قدیمی حمام و سرویس بهداشتی

برای نصب ماربل شیت روی کاشی و سرامیک از چسب پلی یورتان مخصوص استفاده می شود. چسب ارائه شده در دکور شرق دارای چسببندگی و گیرایی بالایی است و از نوع خنثی (بدون اسید) می باشد که به ورق ماربل شیت آسیبی نمی رساند. گیرایی این چسب به حدی بالا است که امکان جداسازی ورق ها از دیوار یک روز پس از نصب وجود ندارد.

عدم جرم پذیری ماربل شیت در حمام و سرویس

ماربل شیت ها به دلیل سطح صیقلی که دارند نسبت به کاشی و سرامیک کمتر جرم می گیرند و با دستمال نمدار به راحتی سطح آنها تمیز می شود. همجنین برای نظافت آنها می توان از مواد شوینده سبک مثل پاک کننده های چند منظوره سطوح استفاده کرد.

دقت داشته باشید که استفاده از وایتکس در طول زمان باعث آسیب به سطح ماربل شیت ها می شود و نباید از آن استفاده کرد که البته به دلیل آنتی باکتریال بودن سطح ورق ها، نیازی به استفاده از وایتکس نمی باشد.

نصب سریع ماربل در حمام و سرویس

سرعت نصب این متریال نسبت به سرامیک و کاشی بسیار بیشتر است و نصب ماربل یک حمام و سرویس بهداشتی معمولا در یک روز کامل به اتمام می رسد. البته این موضوع به مهارت مجری و سختی کار نیز بستگی دارد.

ابعاد بزرگ ماربل شیت همانند سنگ های اسلب

یکی از نکاتی که همیشه در قیمت سنگ و سرامیک ها تاثیر گذار است، ابعاد آنها می باشد. به این صورت که هر چه ابعاد سنگ و سرامیک بزرگتر باشد قیمت آنها نیز بیشتر است و از این رو سنگ و سرامیک های اسلب که ابعاد 120 در 280 سانتی متر دارند دارای قیمت چند برابری نسبت به مدل هایی با ابعاد 30 × 30 و 60 × 60 می باشند.

ماربل شیت ها دارای ابعادی مشابه سنگ های اسلب می باشند اما قیمت آنها یک پنجم سنگ های اسلب است. همچنین هزینه های حمل، جابه جایی و نصب ماربل شیت در سرویس و حمام نسبت به سنگ و سرامیک اسلب بسیارمناسب تر می باشد.

تفاوت ضخامت 2,5 میل و 3,7 میل

کیفیت ماربل شیت با ضخامت 2,5 میلی متر و 3,7 میلی متر از نظر طرح و روکش و لایه ضد خش کاملا یکسان است اما مدل های 3,7 میل تا حدودی مقاومت بالاتری در برابر ضربه شدید اجسام دارند و در صورت نامسطح بودن سطح زیرین، از ایست بهتری روی دیوار برخوردارند.

در دکور شرق اکثر طرح های ماربل شیت در هر دو ضخامت 2,5 میل و 3,7 میل ارائه می شوند.

انتخاب رنگ ماربل شیت در سرویس بهداشتی و حمام

انتخاب رنگ ماربل شیت تا حدود زیادی سلیقه ای است و شما می توانید برای پوشش دیوار حمام و سرویس بهداشتی از یک رنگ به صورت کامل یا دو رنگ متضاد استفاده کنید. اگر قصد استفاده از دو رنگ ماربل شیت در سرویس و حمام را دارید بهتر است ترکیب را به صورت 70/ 30 درصد در نظر بگیرید .

به طور مثال برای همه دیوار ها به جز دیوار انتهایی از طرح سنگ کلکته سفید (کد94) و برای دیوار انتهایی حمام یا سرویس بهداشتی از طرح سنگ مشکی (کد 85) استفاده کنید.

ترکیب رنگ های سفید و طوسی با  مشکی یا کرم با قهوه ای از گزینه های پیشنهادی ما به شمار می روند.

محاسبه هزینه تمام شده ماربل شیت برای حمام و سرویس

برای محاسبه هزینه تمام شده ماربل شیت در حمام و سرویس باید هزینه ورق ماربل، چسب، نصب و کرایه حمل آنرا نیز در نظر بگیرید.

لیست قیمت به روز در پاییز 1402:

• قیمت ورق مدل 2,5 میل 1 میلیون تومان

• قیمت ورق مدل 3,7 میل 1.350 میلیون تومان

• قیمت نصب هر ورق 450 هزار تومان

• قیمت چسب ماربل شیت برای هر ورق 150 هزار تومان

• قیمت چسب ماستیک برای هر ورق 20 هزار تومان

به طور کلی هزینه تمام شده هر ورق با نصب و چسب حدود 1 میلیون و 700 هزار تومان می باشد.

برای محاسبه تعداد ورق مورد نیاز باید محیط حمام و سرویس (متراژ دور دیوار ها) را بدون در نظر گرفتن درب محاسبه کنید و بر ۱,۲ متر (عرض هر ورق) تقسیم کنید، به این صورت تعداد ورق مورد نیاز بدست خواهد آمد.

با توجه به اینکه ارتفاع ورق ها ۲,۸ متر می باشد، معمولا مقداری از سر ورق ها پرت می شود.
در نظر داشته باشید حتما باید ورق ها به صورت عمودی نصب شوند و زیبایی ماربل شیت ها به یک تیکه بودن آنها است، از این رو از تیکه پرت های ورق فقط در مکان هایی که دید کمی دارد مانند پشت روشویی استفاده می شود.

به عنوان مثال برای یک حمام که دور دیوار های آن ۵ متر طول است، به ۴ ورق ماربل شیت نیاز است که هزینه آن معادل 6 میلیون و 800 هزار تومان می باشد. (ارتفاع دیوار مهم نیست چرا که اضافه سر ورق ها پرت می شود)

نصب ماربل شیت برای کف و سقف حمام و سرویس

از این متریال می توان برای پوشش سقف های حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد که نصب آن بر روی سقف های گچی با استفاده از چسب پلی یورتان و چند شلیک میخ بادی انجام می شود و برای نصب ماربل شیت به صورت سقف کاذب، می توان از سازه های گالوانیزه نقره ای و طلایی استفاده کرد که در این صورت قابلیت برداشتن و جابجایی ماربل شیت و دسترسی به تاسیسات پشت آن در سقف امکان پذیر است.

نصب ماربل شیت در کف حمام و سرویس بهداشتی امکان پذیر نیست و به هیچ عنوان اصولی نمی باشد. برای کف حمام و سرویس فقط می توان از کاشی و سرامیک استفاده کرد.

در نظر داشته باشید اگر قصد تعویض کاشی کف را دارید، نصب ماربل شیت بدنه حمام و سرویس را می توانید قبل یا بعد از تعویض کاشی کف انجام دهید و در هر دو حالت امکانپذیر است.