محصولات

روش نصب کفپوش پی وی سی

روش نصب کفپوش پی وی سی
کفپوش پی وی سی یکی از متریال های پرکاربرد پوشش کف است که به دلیل قابلیت شستشو و قیمت مقرون به صرفه، گزینه مناسبی برای محیط های مسکونی و اداری کم تردد به شمار می آید. در ادامه مقاله به توضیح روش نصب کفپوش پی وی سی و نکات قبل از نصب آن می پردازیم.

به دنبال خرید کفپوش هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

نکات قبل از نصب کفپوش PVC

 

نکات قبل از کفپوش پی وی سی

 

1. تمیز کاری کف محیط

قبل از نصب کفپوش، کف محیط باید با جارو کاملا تمیز شود تا سنگ ریزه روی آن باقی نماند.

 

2. قرار دادن بسته های کفپوش در محیط موردنظر

بسته های کفپوش باید 48 ساعت قبل از نصب در محیط مورد نظر قرار بگیرند تا دمای آنها با محیط یکسان شود. توجه داشته باشید که دمای محیط بین 18 الی 25 درجه سانتی گراد تنظیم شود تا چسب کفپوش به طور کامل بچسبد.

 

3. جمع کردن کفپوش یا پارکت قبلی

قبل از نصب کفپوش های جدید، اگر پارکت یا کفپوش قدیمی در محیط نصب شده، آنها را جمع کرده و سپس برای نصب کفپوش پی وی سی جدید اقدام کنید.

 

4. زیرسازی کف محیط

 

زیر سازی توسط سیمان و چسب چوب
کفپوش پی وی سی بر روی سطوح صاف مثل سیمان، کاشی، سرامیک و … قابل نصب می باشد اما در 95 درصد مواقع، قبل از نصب باید زیرسازی صورت بگیرد تا کف محیط کاملا صاف گردد. حتی اگر کف محیط شما از سرامیک استفاده شده، برای پوشاندن درزهای آن به زیرسازی نیاز داریم و تنها در صورتی که قبلا کف محیط با سیمان صاف و صیقلی شده باشد، نیازی به زیرسازی نیست.

زیرسازی کفپوش ها به وسیله سیمان و چسب چوب انجام می شود. بعد از اینکه زیرسازی کف در مدت 24 ساعت خشک شد، محیط را مجددا تمیز کنید.

نکته: اگر در محیط شما از سیستم گرمایش از کف استفاده شده، به دلیل گرم و سرد شدن کف و شل شدن چسب های کفپوش، امکان استفاده از کفپوش پی وی سی وجود ندارد و برای این محیط پارکت لمینت را پیشنهاد می کنیم.

 

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد کفپوش pvc، مقاله کفپوش پی وی سی چیست را مطالعه کنید.

 

مراحل نصب کفپوش پی وی سی

 

مراحل نصب کفپوش پی وی سی
برای نصب کفپوش ابتدا باید سطح پشت تایل ها و کف زمین با چسب مخصوص، چسب اندود شود. سپس تایل های کفپوش روی سطح زمین چسبیده شود.(نوع چسب موردنیاز برای برندهای مختلف کفپوش متفاوت می باشد؛ از این رو بهتر است نوع چسب را از فروشنده کفپوش جویا شوید.)

در انتها پس از نصب، برای زیبایی بیشتر می توان از قرنیز برای دور تا دور محیط استفاده کرد که به پوشاندن درزها و مهارکردن کفپوش ها نیز کمک می کند. برای مشاهده طرح و کد قرنیزهای منتخب دکورشرق کلیک کنید.

پس از نصب تا 24 ساعت به تایل های کفپوش دست نزنید و از کشیدن اجسام سنگین مثل یخچال، مبل و میز روی آن خودداری کنید تا چسب کفپوش کاملا خشک شود.

نکته: برای نصب کفپوش پی وی سی به نصاب متخصص نیاز است.

 

جمع بندی

 

نصب کفپوش پی وی سی روی سطوح مختلف
نصب کفپوش پی وی سی روی سطوح مختلف امکان پذیر است اما در 95 درصد مواقع قبل از نصب به زیرسازی نیاز داریم. نصب کفپوش ها به وسیله چسب مخصوص و توسط نصاب متخصص انجام می شود. در انتها برای زیبایی بیشتر، پوشاندن درزهای انتهایی و مهار کردن کفپوش ها می توان از قرنیز استفاده کرد.

به دنبال خرید کفپوش هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *