محصولات

کاربرد های ماربل شیت در دکوراسیون

 کاربرد های ماربل شیت در دکوراسیون

 

سنگ مرمر از قدیم تا کنون در پروژه های طراحی و دکوراسیون منازل، دفاتر کار و مراکز تجاری بسیار مورد استفاده قرار می گرفته و یکی از لوکس ترین طرح ها برای دکور داخلی به شمار می آید اما سنگ های اسلب طبیعی نصب بسیار دشواری داشته و از قیمت بالایی برخوردارند.

امروزه از ماربل شیت به عنوان جایگزین سنگ های اسلب طبیعی در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. این متریال از جنس pvc با طرح های سنگ مرمر ساخته شده و از قیمت مناسب تری نسبت به سنگ های طبیعی برخوردار است؛ همچنین نصب آسانی داشته و در عین وزن سبک، مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارد.

 

کاربرد ماربل شیت در دکوراسیون داخلی چیست؟

ماربل شیت به دلیل دارا بودن سطح یکپارچه و بدون درز و همچنین مزایای بی شمار نسبت به سنگ های اسلب طبیعی، در فضای منزل، دفتر کار، تالار و هتل ها، مراکز خرید، رستوران ها، کلینیک و بیمارستان ها و … در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه کاربرد ماربل شیت و تاثیر آن بر محیط را توضیح می دهیم.

 

1 – فضای نشیمن و دیوار پشت تلوزیون

 

فضای نشیمن و دیوار پشت تلوزیون

 

این متریال عموما به عنوان دیوار پوش کاربرد دارد و استفاده از آن در فضای نشیمن و دیوار پشت تلوزیون، نمای زیبا و منحصر به فردی به محیط می بخشد؛ علاوه بر این طرح سنگ مرمر از جمله طرح هایی است که در اکثر طراحی های دکوراسیون داخلی دیده می شود و به راحتی با دیگر متریال ها (مانند چوب) همخوانی پیدا می کند.

تنوع بالا در رنگ ورق های آن باعث شده تا این متریال اکثر سلیقه ها را پوشش داده و در دکوراسیون های مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک مورد استفاده قرار گیرد.

 

2 – دیوار آشپزخانه و فضای بین کابینت ها

 

دیوار آشپزخانه و فضای بین کابینت ها

 

دیوار پوشی که برای محیط آشپزخانه و فضای بین کابینت ها انتخاب می کنید باید از مقاومت بالایی در برابر ضربه و خش برخوردار بوده و تمیز کردن آن آسان باشد تا در صورت کثیف شدن، به راحتی تمیز شود. سنگ مصنوعی مارل دارای استقامت بالا در برابر ضربه، کاملا ضد آب و قابل شستشوست و همین موضوع باعث شده تا گزینه مناسبی برای محیط آشپزخانه و فضای بین کابینت ها به شمار آید. برای تمیز کردن آن می توان از شوینده های سبک استفاده کرد.

 

3 – لابی ساختمان

همانطور که گفته شد این متریال سطح یکپارچه، بدون درز و لوکسی دارد؛ علاوه بر این به دلیل قیمت مقرون به صرفه آن نسبت به سنگ های اسلب طبیعی، از پر طرفدار ترین دیوار پوش ها برای لابی ساختمان (مخصوصا هتل ها) می باشد. وزن سبک آن باعث کاهش بار مرده ساختمان شده و کاملا آنتی باکتریال است.

 

4 – دیوار راهرو ها

دیوار راهرو ها همواره در معرض ضربه و برخورد وسایل است و دائما در معرض شستشو قرار می گیرد. این متریال به دلیل مقاومت بالا در عین وزن سبک، قابلیت شستشو با آب و شوینده های سبک و همچنین ضد خش و ضد ضربه بودن یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش دیوار راهرو ها به شمار می آید.

 

5 – فیلتر آسانسور

از دیگر کاربرد های ماربل شیت استفاده از آن در قسمت فیلتر آسانسور می باشد. طول عمر بالا و نصب آسان این متریال از دیگر مزایای آن برای استفاده در این محیط است.

 

6 – حمام و سرویس بهداشتی

 

حمام و سرویس بهداشتی

 

ورق های ماربل شیت از جنس پی وی سی تولید شده اند و کاملا قابل شستشو و ضد آب می باشند؛ از این رو در سرویس بهداشتی، حمام، سونا، استخر و … نیز قابل استفاده هستند. به کار بردن طرح سنگ مرمر (سفید و مشکی) در فضای سرویس بهداشتی، یکی از ترند های جدید طراحی داخلی است که جلوه زیبایی به محیط می بخشد و بسیار پر طرفدار است.

 

7 – استخر

از دیگر کاربرد های ماربل شیت می توان به استفاده از آن در استخر اشاره کرد. این دیوار پوش سنگ مصنوعی در برابر رطوبت استخر کاملا مقاوم بوده و زیبایی خیره کننده ای به این محیط می بخشد. علاوه بر این به دلیل خاصیت آنتی باکتریال، مانع رشد قارچ ها در محیط استخر می شود و از طول عمر بالایی برخوردار است.

 

8 – مراکز تجاری و فروشگاه ها

دیوار های مراکز تجاری و فروشگاه ها به دلیل تردد زیاد و برخورد با اشیا، همواره در معرض ضربه و خش می باشند و همچنین به شستشوی دائمی نیاز دارند. دیوار پوش ماربل شیت با دارا بودن قابلیت هایی مانند ضد ضربه، ضد خش، ایمنی در برابر حریق، آنتی باکتریال، نصب راحت و بدون دردسر، قیمت مقرون به صرفه و … از بهترین گزینه ها برای مراکز تجاری و فروشگاه ها به شمار می آید.

 

 

این متریال توسط برند های مختلفی تولید می شود و با نام های متفاوتی در بازار ارائه می شود مانند: تاپشیت، استونیت و تاپکو.

 

ویژگی های ماربل شیت

 

 

• کاملا ضد آب و قابل شستشو است و برای محیط های دارای آبریزی و نم قابل استفاده می باشد.

• سطح آن پس از نصب یکپارچه و بدون درز است.

• طرح و رنگ های آن مشابه سنگ های لوکس می باشد.

• در برابر حرارت مقاوم و به اصطلاح دیر سوز می باشد.

• سطح آن ضد ضربه و ضد خش می باشد.

• در عین مقاومت بالا، وزن سبکی داشته و باعث کاهش بار مرده ساختمان می شود.

• از قیمت مناسب تری نسبت به سنگ های اسلب طبیعی برخوردار است.

• نصب بسیار آسان تر و بدون دردسر تری نسبت به سنگ های اسلب دارد.

• به دلیل ویژگی آنتی باکتریال بودن، در محیط های بهداشتی و درمانی قابل استفاده است.

• با شوینده های سبک قابل شستشو و تمیز کردن می باشد.

 

خلاصه کاربرد های ماربل شیت در دکوراسیون

 

 

ماربل شیت متریالی از جنس پی وی سی است که به عنوان سنگ مصنوعی شناخته می شود و جایگزین سنگ های اسلب طبیعی در دکوراسیون داخلی است. از کاربرد های ماربل شیت می توان به دیوار نشیمن، دیوار پشت tv، راهرو ها، سرویس بهداشتی و حمام، فیلتر آسانسور، لابی ساختمان، فضای بین کابینتی و … در محیط های تجاری، اداری و مسکونی اشاره کرد.

ویژگی های این متریال از جمله قابلیت شستشو و ضد آب بودن، سطح یکپارچه و بدون درز، نصب آسان، قیمت مناسب نسبت به سنگ های اسلب طبیعی و … باعث شده تا از پر طرفدار ترین متریال های پوشش دیوار به شمار آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *