خط ثابت شعبه تهران در حال تعمیر می باشد لطفا با تلفن 09193665391 در تماس باشید.

محصولات

طول عمر کفپوش پی وی سی (PVC)

طول عمر کفپوش پی وی سی (PVC)

 

هنگام انتخاب متریال برای پوشش کف، علاوه بر زیبایی و قیمت، طول عمر متریال نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که کفپوش محیط منزل شما روزانه در معرض تردد، ضربه، خش و … قرار می گیرد و باید از طول عمر معقولی برخوردار باشد.

به طور کلی کفپوش PVC که یکی از پر طرفدارترین انواع پوشش های کف است و عموما برای پوشش کف محیط مسکونی پر تردد و اداری کم تردد مورد استفاده قرار می گیرد.

طول عمر کفپوش پی وی سی به طور متوسط 12 10 سال در محیط مسکونی است اما عوامل مختلفی مانند نحوه نگهداری، نصب اصولی و … بر آن موثر هستند. در ادامه مطلب به بررسی این عوامل و تاثیر آنها بر طول عمر کفپوش pvc می پردازیم.

 

طول عمر کفپوش پی وی سی به چه عواملی بستگی دارد؟

 

کیفیت مواد اولیه و برند کفپوش

 

• کیفیت مواد اولیه و برند کفپوش

 

مواد اولیه به کار رفته برای ساخت یک متریال از جمله مهم ترین عوامل تاثیرگذار در دوام و طول عمر آن است؛ از این رو هنگام خرید باید به برند آن توجه کنید. سعی کنید از برند هایی خرید کنید که امتحان خود را پس داده اند و مصرف کنندگان قبلی از آنها راضی هستند.

دکور شرق تولید کننده و ارائه دهنده برترین برند های کفپوش پی وی سی است که با بروز ترین تکنولوژی روز دنیا و از PVC درجه یک تولید شده اند. همچنین بر روی سطح آنها یک لایه ضد خش (لاک UV) قرار گرفته که باعث افزایش طول عمر کفپوش و همچنین مقاومت در برابر خط و خش خواهد شد.

 

نحوه نگهداری

 

• نحوه نگهداری

 

این متریال به دلیل اینکه از pvc تهیه شده، برخلاف پارکت لمینت در برابر آب و رطوبت کاملا مقاوم است و آبریزی بر دوام و ماندگاری آن تاثیری نمی گذارد اما یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در طول عمر کفپوش PVC، نحوه نگهداری آن می باشد.

کشیده شدن اجسام تیز و همچنین اجسام سنگین می تواند به کفپوش شما آسیب وارد کرده و از دوام و ماندگاری آن بکاهد بنابراین برای طول عمر بیشتر، از کشیدن اجسام تیز و سنگین مانند مبل، یخچال … بر روی آن خودداری کنید.

 

نصب اصولی

 

• نصب اصولی

 

نصب کفپوش pvc به کمک چسب مخصوص انجام می شود و قبل از نصب آن باید یک لایه زیر سازی به وسیله سیمان و چسب چوب انجام شود تا کف محیط صاف و صیقلی شود. مراحل نصب آن چندان آسان نیست و باید توسط نصاب متخصص انجام شود.

نصب اصولی از دیگر عوامل تاثیر گذار بر دوام و طول عمر کفپوش pvc است و در صورتی که هر یک از مراحل آن به درستی و اصولی انجام نشود، باعث کاهش دوام و ماندگاری کفپوش خواهد شد.

 

خلاصه مطلب

به طور کلی طول عمر کفپوش پی وی سی برای محیط مسکونی بین 10-12 سال است اما عوامل مختلفی مانند کیفیت مواد اولیه و برند متریال، نحوه نگهداری و نصب اصولی بر میزان دوام و طول عمر آن تاثیر گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *