محصولات

روش اندازه گیری متراژ کفپوش و پارکت

روش اندازه گیری کفپوش و پارکت
روش اندازه گیری کفپوش و پارکت به چه صورت می باشد؟ اندازه گیری کف یکی از مهمترین نکات هنگام خرید متریال پوشش کف است و به شما کمک می کند تا قبل از سفارش، برآورد هزینه داشته باشید و دچار اشتباه نشوید. در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح نحوه اندازه گیری محیط، روش محاسبه قیمت پارکت و کفپوش و لوازم جانبی موردنیاز آنها بپردازیم.

به دنبال خرید پارکت یا کفپوش هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

محاسبه متراژ پارکت یا کفپوش مورد نیاز

 

محاسبه متراژ پارکت یا کفپوش مورد نیاز
برای اندازه گیری متراژ کف، ابتدا باید طول و عرض محیط مورد نظر را به دست آورده و سپس با ضرب کردن آنها، مساحت کف مشخص می شود. (در صورتی که فضای شما از چند اتاق تشکیل شده، مساحت هر اتاق را به صورت جداگانه به دست آورده و سپس عددها را با هم جمع کنید.)

 به عنوان مثال اگر در محیط نشیمن (پذیرایی) طول 8 و عرض 4 متر و همچنین در اتاق خواب طول 4 و عرض 3 متر باشد؛ برای محاسبه مساحت کل به روش زیر عمل می کنیم.

 

معادله محاسبه متراژ مساحت
دقت داشته باشید اگر محیط مورد نظرتان مربع یا مستطیل نیست و دارای شکستگی می باشد، باید بیشترین عرض و طول را در نظر بگیرید.

در این مرحله برای بالابردن دقت در اندازه گیری، به متراژ به دست آمده 5 الی 10 درصد اضافه کرده و متراژ نهایی را 53 متر مربع در نظر بگیرید. (دلیل اضافه کردن این مقدار، پیشبینی پِرتی های محیط مورد نظر می باشد)

لازم به ذکر است بدانید که در قوانین تمامی شرکت های ارائه دهنده کفپوش و پارکت، در صورتی که یک بسته کامل استفاده نشده باشد، امکان مرجوع آن بسته وجود دارد.

 

محاسبه تعداد بسته (کارتن) پارکت یا کفپوش مورد نیاز

 

حاسبه تعداد بسته (کارتن) پارکت یا کفپوش مورد نیاز
بعد از اندازه گیری کف ساختمان باید بدانید چه تعداد بسته کامل پارکت لمینت یا کفپوش نیاز دارید. پارکت ها و کفپوش های ارائه شده با بسته بندی و متراژ پوششی مختلفی در بازار وجود دارند که تعداد تایل های پارکت و متراژ پوششی هر برند بر روی بسته آن ذکر شده است.

(به عنوان مثال هر بسته پارکت لمینت مونتکس شامل 8 عدد تایل می باشد که این بسته پس از نصب مجموعا 1/815 متر مربع را پوشش می دهد.)

در مرحله بعد، متراژ محاسبه شده محیط موردنظر (53 متر) را بر متراژ پوششی 1 بسته تقسیم کنید. معمولا عدد به دست آمده به صورت اعشاری بوده و بهتر است به سمت بالا رند شود. به عنوان مثال برای محاسبه تعداد بسته مورد نیاز از پارکت مونتکس، باید متراژ کل محاسبه شده را بر 1/815 تقسیم کنید.

اگر متراژ محیط شما طبق مثال بالا 53 متر است، 53 را تقسیم بر 1.815 کرده و نتیجه مورد نظر 29.2 می باشد؛ همانطور که گفته شد بهتر است عدد به دست آمده به بالا رند شود و آنرا 30 بسته در نظر بگیرید.

 

لوازم جانبی ضروری برای پارکت و کفپوش

 

حاسبه متراژ قرنیز موردنیاز

 

محاسبه متراژ قرنیز موردنیاز

 

در انتها پس از نصب پارکت و کفپوش، برای زیبایی بیشتر، پوشش درزهای انتهایی تایل ها و مهار کردن آنها از قرنیز استفاده می شود. هنگام خرید پارکت لمینت و کفپوش پی وی سی، بعد از محاسبه متراژ محیط، محاسبه متراژ قرنیز موردنیاز نیز حائز اهمیت است. برای مشخص کردن متراژ قرنیز موردنیاز، دور تا دور دیوار ها را اندازه گیری و سپس با جمع کردن عدد های به دست آمده، متراژ قرنیز به دست می آید.

در مرحله آخر با تقسیم کردن عدد نهایی بر طول هر شاخه قرنیز، متراژ قرنیز موردنیاز به دست می آید. (طول هر شاخه قرنیز در برندهای مختلف متغیر می باشد.)

 

محاسبه متراژ فوم سایلنت برای زیرسازی پارکت لمینت

 

محاسبه متراژ فوم سایلنت برای زیرسازی پارکت لمینت
برای نصب پارکت لمینت به زیرسازی و چسب نیازی نداریم و پارکت ها توسط کلیک هایی که دور تا دور آنها قرار گرفته است به راحتی نصب می شوند اما هنگام نصب باید فوم سایلنت 2 میل زیر پارکت ها پهن شود. متراژ موردنیاز فوم سایلنت دقیقا برابر با متراژ پارکت لمینت شما می باشد.

 

چسب و لوازم زیرسازی برای نصب کفپوش پی وی سی

 

چسب و لوازم زیرسازی برای نصب کفپوش پی وی سی
روش نصب کفپوش و پارکت متفاوت بوده و برای نصب کفپوش پی وی سی به چسب و لوازم زیرسازی نیاز داریم که این لوازم شامل سیمان و چسب چوب می شود. (جهت صاف و سیقلی کردن سطح موردنظر)چسب مورد نیاز برای نصب کفپوش های پی وی سی، در برندهای مختلف متفاوت بوده و هنگام خرید کفپوش بهترین مدل چسب برای برند موردنظر را از تامین کننده کالا جویا شوید. به عنوان مثال برای نصب کفپوش ماربل از چسب آهن 401 استفاده می شود.

 

جمع بندی

قبل از خرید کفپوش پی وی سی یا پارکت لمینت، اندازه گیری اصولی محیط به شما کمک می کند تا برآورد هزینه داشته باشید و تعداد بسته های موردنیازتان را محاسبه کنید.

اندازه گیری کف، کار چندان دشواری نیست و نیاز به تخصص خاصی ندارد و می توانید با اندازه گیری مساحت هر فضا به صورت جداگانه و سپس جمع مساحت تمام اتاق ها، متراژ پارکت یا کفپوش مورد نیاز را محاسبه کنید.

به دنبال خرید پارکت یا کفپوش هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *