محصولات

راهنمای خرید پارکت لمینت

راهنما ی خرید پارکت

 

پارکت لمینت به دلیل مزیت هایی مثل دوام و طول عمر بالا، ظاهر زیبای شبیه به چوب، تنوع زیاد در طرح و رنگ، نصب و جابجایی آسان در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین متریال های پوشش کف تبدیل شده است. برای انتخاب پارکت لمینت مناسب باید به چند نکته مهم توجه داشت که در مقاله به راهنمای خرید پارکت لمینت می پردازیم.

 

نکات هنگام خرید پارکت

هنگام خرید پارکت لمینت باید به عوامل مختلفی مثل درجه مقاومت سایشی، اعتبار برند و گارانتی، کیفیت مغزی و … توجه داشت. در مقاله راهنمای خرید پارکت لمینت هر یک از این موارد و تاثیر آنها بر کیفیت و طول عمر پارکت را بررسی می کنیم.

 

مقاومت سایشی پارکت

 

1. مقاومت سایشی پارکت

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید پارکت لمینت باید به آن توجه داشت درجه مقاومت سایشی است. پارکت های لمینت با درجه های مقاومت سایشی مختلفی (از AC1 تا AC5) تولید می شوند. درجه مقاومت سایشی یا AC، نشان دهنده میزان مقاومت پارکت در برابر سایش و خط و خش است و به طور مستقیم بر طول عمر و دوام پارکت تاثیر می گذارد.

رایج ترین لمینت های موجود در بازار از نوع AC3، AC4 و AC5 هستند که با تنوع بالایی ارائه می شوند. پارکت لمینت AC3 برای محیط های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد و اگر مواد اولیه به کار رفته در آن با کیفیت باشد، تا چندین سال عمر می کند.

پارکت های دارای استاندارد AC4 از مقاومت بالایی در برابر سایش و رفت و آمد برخوردارند و برای محیط های مسکونی پرتردد و همچنین اداری و تجاری کم تردد پیشنهاد می شوند.

پارکت های AC5 بالاترین مقاومت سایشی را دارا هستند و بیشتر برای محیط های تجاری پرتردد مثل آمفی تئاتر، سینما، مرکز خرید و … به کار می روند.

پیشنهاد می کنیم برای انتخاب بهتر لمینت و اینکه کدام درجه مقاومت سایشی برای محیط شما مناسب است، مقاله مقاومت سایشی پارکت را مطالعه کنید.

 

اعتبار برند و گارانتی شرکت

 

2. اعتبار برند و گارانتی شرکت

از دیگر مواردی که ما در مقاله راهنمای خرید پارکت لمینت به آن اشاره می کنیم، اعتبار برند و همچنین گارانتی کتبی شرکت ارائه دهنده آن می باشد. برند ارائه دهنده پارکت شما باید معتبر باشد و مشتریان قبلی که از پارکت استفاده کرده اند، رضایت کافی از آنرا داشته باشند.

اگر پارکت شما از برند ناشناخته ای تهیه شده باشد، ممکن است از کیفیت بالایی در مواد اولیه برخوردار نبوده و طول عمر بالایی نداشته باشد.

علاوه بر این هنگام خرید باید به گارانتی کتبی از طرف شرکت ارائه دهنده نیز توجه کرد. این گارانتی شامل توضیحاتی از این قبیل است:

پارکت در برابر رفت و آمد های روزانه دچار شکستگی و خط و خش نشود، در برابر نور خورشید و اشعه uv پارکت ها مقاوم باشند و دچار تغییر رنگ نشوند، کلیک های پارکت در طول زمان دچار مشکل نشوند و به طور کلی با استفاده عادی پارکت ها آسیب نبینند.

(توجه داشته باشید که هیچ کدام از پارکت های موجود در بازار ضد آب نیستند و اگر جسم نوک تیز و سخت (مثل سنگ) به پارکت شما برخورد کند، سطح آن دچار آسیب می شود؛ بنابراین این موارد شامل گارانتی نمی شوند.)

 

کیفیت HDF (مغزی پارکت)

 

3. کیفیت HDF (مغزی پارکت)

قسمت اصلی پارکت لمینت از مشتقات چوب یا HDF ساخته می شود که تعیین کننده مقاومت آن در برابر ضربه، رطوبت و  انقباض و انبساط می باشد اما برخی از پارکت های موجود در بازار به طور غیر اصولی از MDF یا HDF بی کیفیت ساخته شده اند و از مقاومت کافی در برابر عوامل خارجی برخوردار نیستند؛ از این رو باید هنگام خرید توجه داشته باشید که حتما مغزی پارکت از HDF با کیفیت تولید شده باشد.

بهترین نوع HDF موجود در بازار، اچ دی اف های ساخت کشور ترکیه هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند اما برندهای ایرانی مثل شرکت پویا پلاس از کیفیتی نزدیک به کیفیت HDF های ترک برخوردارند.

 

 

4. کیفیت کلیک های پارکت

از دیگر مواردی که ما در مقاله راهنمای خرید پارکت لمینت به آن اشاره می کنیم، کیفیت کلیک های پارکت است. پارکت ها برای نصب به هیچ گونه چسب یا ابزار دیگری نیاز ندارند و نصب پارکت توسط کلیک های دور تا دور آنها انجام می شود؛ بنابراین از دیگر نکات مهمی که باید هنگام خرید به آن توجه داشت، کیفیت کلیک های پارکت است.

کلیک پارکت ها باید به گونه ای باشد که هنگام نصب، دو تایل پارکت در هم قفل شوند و هیچ فاصله ای بین آنها ایجاد نشود.

(توجه داشته باشید که پارکت های مدل شیاردار به طور پیش فرض دارای این فاصله هستند و هیچ مشکلی در نصب آنها وجود ندارد.)

برای اطلاعات بیشتر در مورد این مدل پارکت، مقاله پارکت شیاردار را مطالعه کنید.

 

5. امکان مرجوعی پارکت

یکی دیگر از نکات هنگام خرید پارکت، امکان مرجوعی شرکت در صورت استفاده نشدن پارکت هاست. در برخی از شرکت های ارائه دهنده پارکت، اگر پس از نصب یک بسته کامل اضافه باشد می توان آنرا مرجوع کرد؛ از این رو باید هنگام خرید این نکته را از فروشنده پارکت جویا شوید.

در نظر داشته باشید اگر چند تایل (کمتر از یک بسته کامل) اضافه آمده باشد، بهتر است آن ها را نگه دارید و در صورت آسیب دیدن برخی از تایل های پارکت، از آن ها استفاده کنید.

 

انتخاب پارکت لمینت

 

6. انتخاب رنگ پارکت

انتخاب رنگ پارکت و هماهنگی آن با دکوراسیون نکته مهمی است که همانند کیفیت و دوام باید به آن توجه زیادی شود. رنگ پارکت را می توان با توجه به سبک دکوراسیون محیط، پالت رنگی و همچنین سلیقه شخصی افراد ساکن در آن انتخاب کرد.

اگر دیوارها و اجزای اصلی دکوراسیون شما در رنگ های روشن انتخاب شده اند، بهتر است برای پارکت کف از رنگ های تیره مثل بلوطی، طوسی تیره، گردویی و فندقی استفاده کرد اما در صورتی که اکسسوری و مبلمان ها در رنگ های تیره هستند، پیشنهاد می کنیم پارکت را در رنگ های روشن مثل طوسی روشن، کرم روشن و سفید انتخاب کنید.

به طور کلی پارکت رنگ روشن محیط شما را بزرگتر نشان می دهد و باعث انعکاس بیشتر نور در محیط می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رنگ پارکت، مقاله نحوه انتخاب رنگ کفپوش و پارکت را مطالعه کنید.

 

جمع بندی پارکت لمینت

 

جمع بندی

هنگام خرید پارکت لمینت باید به نکات مختلفی مثل درجه مقاومت سایشی، اعتبار برند و گارانتی کتبی، کیفیت کلیک های پارکت، کیفیت مغزی و … توجه داشت. اگر پارکت شما از برند معتبر با درجه مقاومت سایشی استاندارد تهیه شده باشد، دارای طول عمر و دوام بالایی خواهد بود؛ علاوه بر این کلیک ها و مغزی پارکت نیز در طول عمر آن تاثیرگذارند. در نهایت نحوه انتخاب رنگ پارکت از دیگر نکات مهم هنگام خرید است که همانند کیفیت باید به آن توجه شود.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *