خط ثابت شعبه تهران در حال تعمیر می باشد لطفا با تلفن 09193665391 در تماس باشید.

محصولات

مقاومت سایشی یا درجه بندی AC در پارکت لمینت

اهمیت مقاومت سایشی در پارکت لمینت

 

مقققاومت سایشی یا درجه AC پارکت لمینت

 

درجه بندی مقاومت سایشی یکی از مهم ترین نکاتی است که بر کیفیت و طول عمر پارکت تاثیر مستقیم دارد و هنگام خرید پارکت لمینت باید به آن توجه داشت.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

اصطلاح درجه مقاومت سایشی یا AC برگرفته از کلمه Abrasion Class می باشد و نشان دهنده میزان مقاومت پارکت لمینت در برابر سایش، ضربه و خط و خش است. این درجه بندی یکی از شناخته شده ترین پارامترهای سنجش کیفیت و طول عمر پارکت می باشد که به استاندارد جهانی برای این متریال تبدیل شده است.

در ادامه مقاله به توضیح درجه های مختلف مقاومت سایشی پارکت لمینت می پردازیم و درجه بندی مناسب برای هر مکان را بررسی می کنیم تا هنگام خرید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

 

انواع درجه بندی مقاومت سایشی (AC)

 

انواع درجه سایشی پارکت لمینت

 

استاندارد AC1

پارکت های دارای استاندارد AC1 دارای کمترین مقاومت سایشی هستند و به راحتی آسیب می بینند.

 

استاندارد AC2

پارکت لمینت با استاندارد AC2 نیز همانند AC1 از مقاومت بسیار کمی در برابر سایش برخوردار است و دارای طول عمر بسیار کمی می باشد.

 

استاندارد AC3

این پارکت ها برای محیط های مسکونی مثل اتاق خواب، راهرو و نشیمن قابل استفاده هستند.

در نظر داشته باشید که واقعی بودن درجه مقاومت سایشی که از طرف کارخانه تولیدی اعلام می شود و همچنین کیفیت مواد اولیه پارکت نیز بسیار حائز اهمیت است و به طور مثال اگر پارکت شما درجه AC3 واقعی باشد، چندین سال برای محیط مسکونی عمر می کند.

استاندارد AC4

لمینت های دارای استاندارد AC4 از مقاومت بالایی در برابر سایش، رفت و آمد و ضربه برخوردارند و طول عمر بالایی دارند. این پارکت ها گزینه مناسبی برای محیط های مسکونی و اداری پرتردد و تجاری کم تردد به شمار می آیند.

در نظر داشته باشید که رایج ترین پارکت های موجود در بازار از نوع دارای استاندارد AC4 هستند و تنوع بالایی دارند.

 

استاندارد AC5

پارکت های دارای مقاومت سایشی AC5 بیشترین مقاومت را در برابر سایش و ضربه دارا هستند و برای اماکن پرتردد تجاری و اداری کاربرد دارند؛ مانند سالن آمفی تئاتر، مراکز خرید، سینما، مراکز همایش، بانک ها و …

برای اطلاعات بیشتر در مورد پارکت لمینت، پیشنهاد می کنیم مقاله پارکت لمینت چیست را مطالعه کنید.

 

پرکاربردترین درجه مقاومت سایشی در پارکت

 

پر کاربرد ترین درجه مقاومت سایشی

 

پارکت های دارای استاندارد AC4 و AC5 جزو پرکاربردترین ها هستند اما در اکثر محیط های پرتردد مسکونی و اداری از لمینت های با مقاومت سایشی AC4 استفاده می شود.

همانطور که گفته شد پارکت های با مقاومت سایشی AC5 برای محیط های پرتردد تجاری طراحی شده اند و روکش سخت و محکم تری نسبت به لمینت های AC4 دارند؛ از این رو چندان برای محیط های مسکونی به صرفه نیستند. در نظر داشته باشید که پارکت های با استاندارد AC5 از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

اگر قصد خرید پارکت لمینت برای محیط های پرتردد مسکونی و اداری و همچنین محیط های کم تردد تجاری را دارید، پارکت های دارای مقاومت سایشی AC4 را پیشنهاد می کنیم؛ زیرا کاربرد بیشتری برای این محیط ها دارند.

 

جمع بندی

 

جمع بندی استفاده از کدوم درجه مقاومت سایشی
هنگام خرید پارکت لمینت نباید تنها به قیمت و رنگ آن توجه کرد، بلکه درجه بندی مقاومت سایشی از جمله پارامترهای مهمی است که باید آنرا نیز در نظر داشته باشید. درجه مقاومت سایشی به میزان مقاومت پارکت در برابر سایش، ضربه و خط و خش گفته می شود و بر دوام و طول عمر آن تاثیرگذار است.

پارکت های لمینت دارای مقاومت سایشی AC4 برای انواع محیط های مسکونی، اداری و همچنین تجاری کم تردد پیشنهاد می شوند و از طول عمر بالایی برخوردارند اما برای محیط های تجاری پرتردد مثل سینما، سالن همایش و … لمینت های AC5 گزینه مناسب تری هستند.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *