محصولات

نحوه نصب پارکت لمینت

نحوه نصب پارکت لمینت
پارکت لمینت یکی از متریال های پرطرفدار پوشش کف می باشد که نصب آسان و سریع، از ویژگی های اصلی آن است. به طور کلی نصب پارکت لمینت روی سطوح مختلف مثل سیمان، سرامیک، سنگ و موزاییک امکان پذیر می باشد.در ادامه مقاله اقدامات لازم قبل از نصب و روش نصب آن را بررسی می کنیم.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

اقدامات لازم قبل از نصب پارکت لمینت

 

زیر سازی کف محیط

 

1. زیرسازی کف محیط

قبل از نصب پارکت نیاز به زیرسازی نداریم اما اگر کف محیط دارای اختلاف سطح هایی بیش از دو میلی متر باشد، ابتدا باید با استفاده از سیمان و اصول بنایی یک مرحله زیرسازی انجام شود تا کف محیط صاف گردد.توجه داشته باشید کف محیط هایی که از سرامیک، سنگ و موزاییک می باشد اغلب به دلیل اینکه قبلا توسط نصاب سرامیک سطح آنها صاف شده است، نیاز به زیرسازی ندارد؛ علاوه بر این محیط هایی که سیمان شده اند اکثرا توسط بنا به صورت یکدست و صاف درآمده اند.

از این رو در بیشتر اوقات پارکت لمینت بدون نیاز به هیچ زیر سازی خاصی نصب می شود و حتی در صورتی که نیاز به زیر سازی داشته باشد معمولا توسط نصاب پارکت انجام می شود.

اگر سرامیک قسمتی از محیط موردنظر لق می باشد، قبل از نصب توسط چسب یا ملات، لقی سرامیک را بر طرف کنید تا بعد از نصب پارکت باعث ایجاد سر و صدا نشود.

 

2. جمع آوری کفپوش یا پارکت قبلی 

در صورتی که از قبل کفپوش پی وی سی و یا پارکت در محیط نصب شده است، باید ابتدا آنها را جمع کرده و سپس اقدام به نصب پارکت لمینت جدید کنید.

 

3. تمیز کاری کف محیط

قبل از نصب پارکت باید کف محیط کاملا با جارو تمیز گردد و عاری از هر گونه سنگ ریزه باشد.

 

4. قرار دادن بسته های پارکت در محیط مورد نظر

بهتر است 24 الی 48 ساعت قبل از نصب، بسته های پارکت را در همان محیطی که قرار است نصب شود، قرار دهید تا پارکت با دمای محیط سازگار گردد. دمای محیط موردنظر باید حداقل 18 درجه سانتی گراد باشد.

 

مراحل نصب پارکت لمینت

 

مرحله اول نصب پارکت لمینت
بعد از انجام اقدامات قبل از نصب که در بالا ذکر شد، نصب پارکت به ترتیب زیر انجام می شود.
1-ابتدا یک لایه فوم سایلنت (مخصوص پارکت) در کف محیط پهن کنید.

2-از یک سمت دیوار شروع به نصب پارکت ها کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که تایل های پارکت باید با دیوار 8 میلیمتر فاصله داشته باشند تا در اثر انقباض و انبساط آسیبی به آنها وارد نشود.

 

رعایت فاصله پارکت از دیوار
3-برای قفل کردن کامل پارکت ها از فشار دست و یا چکش ضربه گیر (پلاستیکی) استفاده کنید تا آسیبی به کلیک های پارکت وارد نشود.

4-برای زیبایی بیشتر پارکت ها بعد از نصب و همچنین رعایت اصول اجرایی، تایل های پارکت را به صورت پازلی نصب کنید و فاصله شیار دو تایل حداقل 40 سانتی متر باشد.

5-پس از اتمام نصب پارکت ها، برای زیبایی بیشتر محیط و مهار کردن آنها از اطراف، باید از قرنیز استفاده شود.

 

گرفتن درزهای انتهایی با قرنیز
پیشنهاد می کنیم از قرنیزهای ام دی اف با ضخامت 16 میلی متر استفاده کنید، زیرا ضخامت و هماهنگی بیشتری (نسبت به قرنیز های پی وی سی) با پارکت ها دارند.

همچنین در بعضی از قسمت ها مثل لبه درب از ابزار هایی مثل اختلاف سطح و میانه استفاده می شود که باید به تشخیص نصاب تعیین شود.

برای مشاهده انواع برندها و خرید قرنیز چوبی و پی وی سی کلیک کنید.

 

نکات مهم در استفاده از پارکت

 

پارکت لمینت در کاربرد
• در مکان هایی که گرمایش از کف استفاده شده است باید از برند هایی استفاده کنید که با سیستم گرمایش از کف سازگار هستند.
• قبل از نصب پارکت باید فوم سایلنت (مخصوص پارکت) زیر پارکت ها پهن شود و فوم های معمولی به هیچ عنوان جایگزین فوم سایلنت نمی شوند.

• در محیط هایی که در معرض آبریزی قرار دارند مثل آشپزخانه، از پارکت لمینت استفاده نکنید.

• در صورتی که از قبل قرنیز در محیط نصب شده است، اگر جنس آنها از ام دی اف یا پی وی سی می باشد، می توانید آنها را جدا کرده و پس از نصب پارکت مجددا آنها را نصب کنید اما اگر قرنیز سنگی یا سرامیکی در محیط شما استفاده شده و نمی توانید آنها را جدا کنید، بهتر است از ابزار اسکوتی جایگزین قرنیز استفاده کنید.

 

جمع بندی

 

نصب پارکت لمینت
نصب پارکت لمینت به زیرسازی خاصی نیاز ندارد و پارکت ها روی سطوح صاف مثل سرامیک، سیمان و … قابل نصب هستند. بهتر است نصب پارکت لمینت را به نصاب متخصص بسپارید چرا که این کار نیازمند ابزارهای مختلف و تجربه کافی در این زمینه می باشد. علاوه بر این نتیجه نصب آنها با کیفیت تر و خسارات احتمالی انجام می شود.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *