خط ثابت شعبه تهران در حال تعمیر می باشد لطفا با تلفن 09193665391 در تماس باشید.

محصولات

طول عمر پارکت لمینت

طول عمر پارکت لمینت

طول عمر پارکت لمینت چقدر است؟ هنگام انتخاب پوشش کف باید علاوه بر زیبایی طرح و رنگ، به طول عمر و ماندگاری آن نیز توجه داشت؛ چرا که پارکت کف منزل یا محل کار شما در طول روز، در برابر رفت و آمد روزانه قرار می گیرد و باید از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار باشد.

به طور کلی پارکت لمینت های تهیه شده از برند معتبر و مواد اولیه با کیفیت، در محیط مسکونی 10 الی 25 سال و در محیط تجاری 5 الی 15 سال عمر می کنند اما عوامل مختلفی مثل نحوه نگهداری، نصب اصولی و … در دوام و طول عمر پارکت لمینت تاثیرگذارند. در ادامه مقاله به بررسی این عوامل و تاثیر آنها بر طول عمر پارکت می پردازیم.

 

عوامل تاثیرگذار در طول عمر پارکت لمینت

مواد اولیه و برند پارکت

 

مواد اولیه و برند پارکت

کیفیت مواد اولیه و همچنین برند تولید کننده پارکت یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در طول عمر آن به شمار می آیند. پارکت های لمینت با کیفیت های مختلفی توسط برندهای متنوع تولید می شوند. اگر پارکت شما از برند نامعتبر و با مواد اولیه بی کیفیت تهیه شده باشد، نباید انتظار طول عمر چندان بالایی از آن داشته باشید.

مغزی پارکت لمینت از HDF (چوب فشرده) تهیه می شود که بر مقاومت آن در برابر ضربه، فشار و رطوبت به صورت مستقیم تاثیر می گذارد. اگر HDF پارکت شما ساخت کشور ترکیه یا وارداتی باشد از کیفیت بالایی برخوردار است همچنین برندهای HDF ایرانی مرغوب (مثل HDF برند پویا پلاس) نیز دوام قابل قبولی دارند.

برای اطمینان از برند و کیفیت پارکت لمینت، هنگام خرید به سابقه برند، رضایت مشتریان قبلی و همچنین گارانتی کتبی توجه کنید.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

استانداردهای ساخت پارکت

هنگام ساخت پارکت ها رعایت استانداردهایی مثل EN، CE، E0 یا E1 تاثیر زیادی بر کیفیت پارکت لمینت می گذارد و اگر پارکت شما دارای این استانداردها می باشد، از کیفیت ساخت و طول عمر بالایی برخوردار است.

 

نصب اصولی پارکت

 

نصب اصولی پارکت

 

نصب پارکت توسط کلیک های دور تا دور آن انجام می شود و هنگام نصب به زیرسازی و چسب نیازی نیست اما اگر کلیک های پارکت به شکل اصولی و کامل در هم قفل نشوند یا این کار توسط نصاب ماهر صورت نگیرد، از طول عمر و دوام پارکت شما کاسته می شود؛ از این رو پیشنهاد می کنیم نصب آنرا به نصاب ماهر بسپارید.

از دیگر نکات تاثیرگذار در نصب پارکت، استفاده از فوم سایلنت مخصوص برای زیر پارکت هاست که هنگام عرق کردن کف زمین، از نفوذ رطوبت به پارکت و همچنین ایجاد سر و صدا جلوگیری می کند.

 

درجه مقاومت سایشی پارکت

درجه مقاومت سایشی پارکت میزان مقاومت آنرا در برابر رفت و آمد و خط و خش نشان می دهد و یکی از شناخته شده ترین پارامترهای سنجش پارکت به شمار می آید. پارکت های لمینت با مقاومت های سایشی مختلفی از AC1 تا AC5 تولید می شوند و هر چقدر درجه مقاومت سایشی پارکت بالاتر باشد، دوام آن در برابر رفت و آمد و خط و خش نیز بیشتر است.

از رایج ترین و پرکاربردترین درجه های مقاومت سایشی می توان به AC3، AC4 و AC5 اشاره کرد که انتخاب بین آنها به محیط مورد نظر و میزان رفت و آمد در آن بستگی دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد درجه بندی مقاومت سایشی و کاربرد هر درجه، پیشنهاد می کنیم مقاله مقاومت سایشی پارکت لمینت را مطالعه کنید.

 

نحوه نگهداری و مراقبت

 

نحوه نگهداری و مراقبت

 

همانطور که گفته شد پارکت لمینت در محیط های مسکونی بین 10 الی 25 سال دوام دارد. میزان طول عمر پارکت ها تا حد زیادی به مراقبت و نحوه نگهداری آنها نیز وابسته است.

پارکت های لمینت در برابر آب مقاوم هستند اما ضد آب نیستند؛ یعنی اگر آب روی سطح پارکت ریخته شود در همان لحظه مشکلی به وجود نمی آید اما در صورتی که آب ریخته شده خشک نشود و به داخل پارکت نفوذ کند، به آن آسیب وارد می شود.

برای تمیزکاری و نظافت پارکت ها می توان از دستمال یا تی نمدار استفاده کرد اما توجه داشته باشید که استفاده از شوینده های قوی به سطح پارکت لمینت شما آسیب وارد می کند.

سطح پارکت لمینت به راحتی خش نمی افتد و با رفت و آمد روزانه آسیب نمی بیند اما در صورت برخورد اشیا نوک تیز یا کشیده شدن وسایل سنگین (مثل یخچال) به پارکت شما آسیب وارد می شود و از طول عمر آن می کاهد.

 

جمع بندی

پارکت لمینت یکی از پوشش های کف با مقاومت و طول عمر بالاست که برای محیط های مسکونی، اداری و تجاری کاربرد دارد. به طور کلی طول عمر پارکت لمینت برای محیط مسکونی بین 10 الی 25 سال و برای محیط تجاری 5 الی 15 سال می باشد اما عوامل مختلفی مثل مواد اولیه و برند تولید کننده پارکت، نصب اصولی، نحوه نگهداری و درجه مقاومت سایشی در طول عمر پارکت تاثیرگذارند. بهتر است هنگام خرید پارکت، برندی انتخاب کنید که دارای گارانتی کتبی است تا در صورت بروز هر گونه مشکل، امکان مرجوع و تعویض آن وجود داشته باشد.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *