خط ثابت شعبه تهران در حال تعمیر می باشد لطفا با تلفن 09193665391 در تماس باشید.

محصولات

راهنمای خرید قرنیز

راهنمای خرید قرنیز

قرنیزها با توجه به جنس و مواد اولیه انواع مختلفی دارند؛ مانند قرنیز پلی استایرن، ام دی اف، پلی یورتان و … که هر نوع از این قرنیزها در سایز و رنگ های مختلف در بازار موجود هستند.

برای انتخاب قرنیز مناسب باید به نوع، سایز و همچنین رنگ و طرح آن توجه داشت. در ادامه مقاله راهنمای خرید قرنیز را مطالعه می کنید تا هنگام خرید، قرنیز مناسب محیط و سلیقه تان را انتخاب کنید.

به دنبال خرید قرنیز هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

انتخاب جنس قرنیز

 

انتخاب جنس قرنیز

 

مهم ترین نکته در راهنمای خرید قرنیز، انتخاب جنس آن است؛ زیرا اگر جنس قرنیز مناسب با محیط انتخاب نشود، از دوام، طول عمر و زیبایی آن می کاهد.

انواع قرنیز ها از نظر جنس عبارتند از: قرنیز ام دی اف، پلی استایرن، ام دی اف خام، پلی یورتان، سنگی و سرامیکی، چوب طبیعی، گچی و فومی.

باکس طوسی روشن:

از پرطرفدارترین قرنیزها می توان به قرنیز ام دی اف روکش دار، ام دی اف خام، پلی استایرن و پلی یورتان اشاره کرد.

 

قرنیز پلی استایرن و ام دی اف روکش دار

 

قرنیز پلی استایرن و ام دی اف روکش دار

 

قرنیز های پلی استایرن و ام دی اف روکش دار از تنوع بالا و بازه قیمتی گسترده ای برخوردارند و حدود 95 درصد قرنیزهای موجود در بازار از این دو نوع می باشند.

قرنیز پلی استایرن که در بازار با نام های قرنیز پی وی سی و پلاستیکی نیز شناخته می شود، از مواد پلاستیکی ساخته شده و قابل شستشو است اما قرنیز ام دی اف از مغزی با مشتقات چوب و روکش پی وی سی تولید شده و در برابر آب و رطوبت مقاومت متوسطی دارد.

اگر برای پوشش کف محیط شما از پارکت استفاده شده، پیشنهاد می کنیم از قرنیز ام دی اف روکش دار استفاده کنید. این مدل قرنیز همانند پارکت از مشتقات چوب ساخته شده و اکثر روکش های آن طرح چوب می باشند از این رو هماهنگی بیشتری با پارکت دارند.

قرنیزهای پلی استایرن (پی وی سی) دارای روکش های براق تری نسبت به قرنیز ام دی اف هستند و معمولا برای محیط هایی انتخاب می شوند که برای پوشش کف از سنگ اسلب یا سرامیک استفاده شده است.

این دو نوع قرنیز به دلیل وجود روکش در سطح رویی نیاز به رنگ و نقاشی ندارند و نصب آنها ساده و سریع انجام می شود.

 

قرنیز پلی یورتان و ام دی اف خام

 

قرنیز پلی یورتان و ام دی اف خام

 

قرنیزهای پلی یورتان و ام دی اف خام پس از نصب نیاز به رنگ آمیزی (با رنگ اکرولیک یا روغن) دارند و معمولا رنگ آنها همرنگ دیوار انتخاب می شود.

این قرنیزها در دکوراسیون مدرن و مینیمال کاربرد زیادی دارند و می توان برای زیبایی بیشتر دیوار، از قاب بندی هم جنس قرنیز بر روی دیوار استفاده کرد.

 

قرنیز سنگی و سرامیکی

 

قرنیز سنگی و سرامیکی

 

قرنیز سنگی و سرامیکی نوعی دیگر از قرنیز می باشند که از طرح و رنگ سرامیک یا سنگی که در کف محیط به کار رفته، در دور تا دور دیوارها نصب می شوند. استفاده از این نوع قرنیزها فقط همزمان با اجرای پوشش کف امکان پذیر است.

امروزه به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ قرنیزهای ام دی اف و پلی استایرن، قیمت مناسب تر و همچنین نصب آسان تر آنها، قرنیز سرامیکی و سنگی چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند.

 

مقاومت قرنیز ها در برابر آب و رطوبت

بهترین قرنیز برای محیط هایی که شستشو با آب (به صورت مستقیم) انجام می شود (مثل محیط های تجاری)، قرنیز سنگی و سرامیکی است زیرا ضد آب هستند و از نم زدگی پایین دیوار جلوگیری می کنند اما در محیط های مرطوب، در صورتی که آبریزی به صورت مستقیم وجود نداشته باشد، می توان از قرنیز پلی استایرن نیز استفاده کرد.

اگر در محیطی که قرنیز پلی استایرن به کار رفته، شستشوی مداوم با آب به صورت مستقیم انجام شود، قرنیز آسیب نمی بیند اما باعث نم زدگی دیوار پشت آن می شود.

برای محیط هایی که کف آنها شستشو با آب به صورت مستقیم انجام نمی شود (مانند محیط های مسکونی)، انتخاب بین قرنیز پلی استایرن، ام دی اف، پلی یورتان، سنگی و سرامیکی کاملا سلیقه ای است.

در نظر داشته باشید که قرنیز پلی یورتان کاملا قابل شستشو می باشد اما به دلیل اینکه در سطح رویی آن رنگ آمیزی انجام می شود، شستشو مستقیم با آب باعث کاهش کیفیت رنگ آن می شود.

 

قرنیز چوب طبیعی

 

قرنیز چوب طبیعی

 

قرنیز چوب طبیعی از چوب راش، ترمووود، روس و گردو ساخته می شود و فقط در دکوراسیون های خاص مثل سبک بوهو، کلبه های چوبی و اتاق سونا مورد استفاده قرار می گیرد. این قرنیزها روکش خاصی ندارند و رنگ و بافت آنها همانند چوب طبیعی می باشد.

 

قرنیز فومی و گچی

 

قرنیز فومی و گچی

 

قرنیزهای فومی و گچی نوع دیگری از انواع قرنیز هستند که استفاده از آنها به دلیل مقاومت بسیار پایین در برابر ضربه به هیچ عنوان طول عمر بالایی ندارند اما اگر قصد تغییر دکوراسیون سریع دارید، قرنیز فومی گزینه اقتصادی برای شما به شمار می آید.

 

راهنمای انتخاب سایز قرنیز

 

انتخاب سایز قرنیز

 

سایز قرنیز از دیگر موارد مهمی است که هنگام خرید از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اگر به طور صحیحی انتخاب شود، زیبایی دیوار را دو چندان خواهد کرد. در ادامه مقاله راهنمای خرید قرنیز به طور کامل درباره آن توضیح می دهیم.

قرنیزها با عرض های مختلف از 7 الی 20 سانتی متر در بازار ارائه می شوند و انتخاب عرض قرنیز علاوه بر سلیقه، به ارتفاع دیوار و همچنین مساحت مکان مورد نظر نیز بستگی دارد.

اگر ارتفاع دیوار مورد نظر شما 3 متر یا بیشتر از آن است می توانید سایز قرنیز را با توجه به سلیقه از 11 تا 20 سانتی متر انتخاب کنید اما اگر ارتفاع دیوار 80/2 متر می باشد و محیط شما چندان بزرگ نیست، بهترین سایز قرنیز 7 و 9 سانتی متر است اما تا 11 سانتی متر هم می توان برای قرنیز دیوار استفاده کرد.

برای اتاق خواب به دلیل اینکه مساحت فضا زیاد نیست، پیشنهاد می کنیم از قرنیز 7 و 9 سانتی متر استفاده کنید.

 

راهنمای انتخاب رنگ قرنیز

 

 

انتخاب رنگ قرنیز تا حد زیادی به سلیقه شما وابسته است اما سبک دکوراسیون و رنگ پوشش کف هم در آن تاثیر گذار هستند.

رنگ قرنیز دیوار را می توان با توجه به رنگ پوشش کف یا رنگ درب ها (درب اتاق ها و درب ورودی) انتخاب کرد. به عنوان مثال اگر پوشش کف و دیوارها هر دو به رنگ سفید انتخاب شده، قرنیز رنگ تیره مانند گردویی سیر، مشکی یا طوسی تیره جلوه خاصی به محیط می بخشد اما اگر پوشش کف به رنگ های سفید و روشن و پوشش دیوارها به رنگ تیره انتخاب شده باشند، می توانید رنگ قرنیز را همرنگ پوشش کف انتخاب کنید.

 

 

پرطرفدارترین رنگ قرنیز سفید مات است که بر روی پارکت طرح چوب و سرامیک با انواع رنگ، زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند.

قرنیز با رنگ سفید مات در جنس های مختلف مثل پلی استایرن و ام دی اف روکش دار موجود است و همچنین برای قرنیزهای پلی یورتان و ام دی اف خام، می توان پس از نصب از رنگ سفید مات استفاده کرد.

اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید، برخی از قرنیزهای پلی استایرن دارای نقش های طلایی هستند (مانند طرح ورساچ و گلدار) و می توانند گزینه مناسبی برای شما به شمار آیند اما قرنیزهای ام دی اف سبک مدرن و ساده تری دارند.

 

قرنیز ام دی اف و پلی یورتان رنگ شده

 

برای قرنیز ام دی اف خام و پلی یورتان، بهترین گزینه این است که رنگ آنرا همرنگ دیوار انتخاب کنید. همانطور که گفته شد این سبک با دکوراسیون های مدرن و مینیمال هماهنگی زیادی دارد.

برای انتخاب راحت تر رنگ قرنیز، می توانید از عکس های اجرا شده قرنیز ایده بگیرید و قرنیز مناسب با سبک دکوراسیون مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

جمع بندی:

در راهنمای خرید قرنیز، انتخاب جنس، سایز و رنگ قرنیز مناسب برای محیط مورد نظر از مهم ترین نکات هستند. حدود 95 درصد قرنیزهای مصرفی از جنس پلی استایرن و ام دی اف روکش دار می باشند که به علت نصب آسان و تنوع بالا، از محبوبیت بالایی برخوردارند.

برای انتخاب سایز قرنیز باید به ارتفاع دیوار و مساحت فضا توجه کرد. برای دیوارهایی با ارتفاع 3 متر یا بیشتر، می توانید از قرنیزهای با عرض بین 11 الی 20 سانتی متر استفاده کنید اما اگر ارتفاع دیوار 80/2 می باشد، قرنیز های 7، 9 و 11 سانتی متر مناسب هستند.

انتخاب رنگ و طرح قرنیز تا حدود زیادی به سلیقه شما بستگی دارد اما به طور کلی می توان رنگ قرنیز دیوار را با توجه به رنگ پوشش کف یا رنگ درب ها انتخاب کرد. قرنیز سفید رنگ (مات) از پرطرفدارترین رنگ ها است که جلوه خاصی به محیط می بخشد اما برای محیط هایی که پوشش کف و دیوارها هر دو به رنگ سفید می باشند، بهتر است از قرنیز رنگ تیره استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *