خط ثابت شعبه تهران در حال تعمیر می باشد لطفا با تلفن 09193665391 در تماس باشید.

محصولات

تفاوت پارکت و سرامیک

تفاوت پارکت و سرامیک
پارکت لمینت بهتر است یا سرامیک؟ پارکت و سرامیک از پرطرفدارترین پوشش های کف به شمار می آیند و ویژگی هایی مثل طول عمر و تنوع بالا باعث شده تا این دو متریال از محبوبیت بالایی برخوردار باشند.برای انتخاب بین این دو متریال، باید مزیت و معایب هر کدام را بررسی کرده و در نهایت با توجه به سلیقه شخصی، نمای ظاهری، میزان بودجه و کاربرد یکی از آن دو را انتخاب کنیم.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

در ادامه مقاله تفاوت پارکت و سرامیک را بررسی می کنیم.

در نظر داشته باشید که در این مقاله منظور از پارکت، همان پارکت لمینت می باشد که در بازار نیز با نام پارکت شناخته می شود. نوع دیگری از پارکت به نام پارکت چوب طبیعی درخت وجود دارد که در 10 سال اخیر چندان بین مردم محبوب نیست. (مقاله کامل تفاوت پارکت لمینت و پارکت چوبی)

 

تفاوت پارکت و سرامیک از نظر ساختار

 

پارکت و سرامیک از نظر ساختار
ساختار این دو متریال کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد؛ سرامیک ها از مواد معدنی و پارکت های لمینت از مشتقات چوب تهیه می شوند اما هر دو دارای ساختار سخت و محکم و ضخامت 8 الی 10 میلی متر هستند.

 

مقایسه سرامیک و پارکت لمینت از نظر طول عمر و دوام

پارکت لمینت و سرامیک، هر دو از طول عمر و دوام بالایی برخوردار هستند؛ البته توجه داشته باشید که در هر دو نوع پوشش کف، امکان شکستگی یا خط و خش وجود دارد که این مورد به درجه مقاومت و کیفیت برند متریال وابسته است.

در صورت آسیب به پارکت لمینت یا سرامیک، امکان تعویض یکی از تایل های پارکت بسیار آسان تر از سرامیک می باشد.

 

سرامیک و پارکت از نظر نصب چه تفاوت هایی دارند؟

 

پارکت و سرامیک از نظر نصب
یکی از تفاوت های اصلی این دو متریال، در نحوه نصب آنهاست. نصب سرامیک نسبت به پارکت به زمان بیشتری نیاز دارد و به دو روش ملاتی و چسبی انجام می شود اما هنگام نصب پارکت لمینت به زیر سازی و چسب نیاز نداریم و نصب آن از طریق کلیک هایی که در دور تا دور پارکت ها قرار دارند، بدون دردسر و با سرعت بالایی صورت می گیرد.

 

فرق پارکت و سرامیک از نظر کاربرد

همانطور که گفته شد این دو متریال از پرکاربردترین پوشش های کف هستند و در محیط های مختلف مسکونی، اداری و تجاری کاربرد دارند اما می توان با توجه به سبک دکوراسیون و محیط موردنظر یکی از آن دو را انتخاب کرد.

در نظر داشته باشید که سرامیک به دلیل دوام بالا، در محیط های پرتردد تجاری بیشتر از پارکت مورد استفاده قرار می گیرد.

سرامیک به دلیل سطح سخت و محکمی که دارد، برای اتاق خواب و اتاق کودک پیشنهاد نمی شود و بهتر است برای پوشش کف این اتاق ها از پارکت لمینت استفاده کنید.

 

سرامیک و پارکت از نظر کاربرد

 

تفاوت پارکت و سرامیک از لحاظ زیبایی

پارکت های لمینت به دلیل اینکه از مشتقات چوب تهیه شده اند، ظاهر گرم و صمیمی تری نسبت به سرامیک به محیط اضافه می کنند؛ البته توجه داشته باشید که هر دو نوع پوشش کف، در طرح و رنگ های متنوع در بازار موجود هستند.

همچنین می توانید در مقاله بهترین کفپوش منزل تفاوت انواع پوشش کف را مطالعه کنید.

 

مقایسه پارکت و سرامیک از نظر قیمت

پارکت و سرامیک، هر دو با توجه به برند و کیفیت در بازه های قیمتی مختلفی در بازار موجود هستند اما سرامیک از بازه قیمتی گسترده تری نسبت به پارکت برخوردار است.

 

پارکت و سرامیک از نظر مقاومت در برابر آب و رطوبت چه تفاوتی دارند؟

 

مقاومت در برابر آب
سرامیک ها کاملا قابل شستشو و ضدآب هستند و می توان از آنها در محیط های مرطوب مثل آشپزخانه استفاده کرد اما پارکت های لمینت به دلیل اینکه از مشتقات چوبی تهیه شده اند، از مقاومت متوسطی در برابر آب و رطوبت برخوردارند و باید از آنها در برابر آبریزی مراقبت کرد.در صورت خیس شدن پارکت های لمینت، در لحظه آسیبی به آن وارد نمی شود اما باید سریعا برای خشک کردن آن اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که نمی توان از پارکت ها در محیط های مرطوب مثل آشپزخانه استفاده کرد و در صورتی که برای پوشش کف محیط نشیمن پارکت لمینت را انتخاب کرده اید، می توانید از کفپوش پی وی سی یا سرامیک برای آشپزخانه استفاده کنید.

 

نحوه نظافت و تمیزکاری سرامیک و پارکت

 

پارکت و سرامیک از نظر نظافت
برای نظافت پارکت و سرامیک می توان از جارو برقی و تی نمدار استفاده کرد و هر دو متریال به راحتی قابل تمیزکاری می باشند.

 

نتیجه گیری

 

پارکت لمینت و سرامیک، هر دو از پرکاربردترین متریال های پوشش کف به شمار می آیند اما پارکت ها نصب بسیار ساده تر و سریع تری دارند و حس گرمی و صمیمی بیشتری به محیط اضافه می کنند.از طرف دیگر، سرامیک ها دارای بازه قیمتی گسترده تری هستند و در محیط های پرتردد، از طول عمر بیشتری برخوردارند؛ همچنین ویژگی ضد آب بودن باعث شده تا گزینه مناسبی برای پوشش کف محیط های مرطوب مثل آشپزخانه به شمار آیند.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *