محصولات

آموزش نصب ترمووود در دکوراسیون داخلی

نصب چوب ترمو در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد حس گرمی و طبیعی در محیط می شود و در دکوراسیون سبک مدرن کاربرد زیادی دارد. در ادامه مقاله آموزش نصب ترمووود در دکوراسیون داخلی را به صورت کامل شرح می دهیم.

 

انتخاب چوب ترمو مناسب دکوراسیون داخلی

چوب ترمو در دو مدل تخت و مکعبی در بازار تولید و ارائه می شود. مدل تخت این چوب دارای ضخامت 19 میلی متر و عرض 9 الی 14 سانتی متر و همچنین مدل مکعبی دارای ضخامت 4 سانتی متر و عرض 4 یا 6 سانتی متر می باشد.

 

اموزش نصب ترموود در دکوراسیون داخلی

به طور معمول شاخه های چوب ترمو با طول 3 یا 4 متر ارائه می شوند که برای جلوگیری از پرت شدن چوب، باید طول آنرا با توجه به ارتفاع دیوارها سفارش دهید.

در صورتی که قصد اجرای ترمووود برای پوشش کل دیوار را دارید، می توانید از مدل تخت چوب ترمو استفاده کنید اما برای دکوراتیو کردن دیوار (که دیوار به طور کامل پوشانده نمی شود) مدل مکعبی کاربرد دارد.

هنگام خرید چوب ترمو از تامین کننده، حتما توجه داشته باشید که چوب ها به صورت 4 لب تراش خورده باشند (لبه ها به صورت نیم گرد باشد) که این امر باعث دو چندان شدن زیبایی ترمووود پس از نصب می شود.

انتخاب چوب ترمو دکوراسیون داخلی

رنگ ترمووود

رنگ چوب ترمو را می توان با استفاده از رنگ های مخصوص آن تغییر داد که این رنگ ها بافت و گره سطح چوب را نمایان تر می کنند و باعث ایجاد یک لایه محافظتی (در برابر نور خورشید و بارش باران) روی آن می شوند اما برای استفاده از دیوارپوش ترمووود در دکوراسیون داخلی، به دلیل اینکه چوب به طور مستقیم در برابر نور خورشید و بارش باران قرار نمی گیرد، اجباری برای رنگ زدن آن وجود ندارد.

 

رنگ ترمووود

قبل از رنگ زدن ابتدا سطح چوب را در راه رگه های چوب سمباده بزنید تا صاف شود و چوب های سمباده خورده را تمیز کنید. سپس چهار طرف چوب را طی 2 مرحله با استفاده از اسفنج یا دستمال تنظیف رنگ بزنید و بین هر لایه رنگ 4 الی 8 ساعت فاصله در نظر بگیرید تا رنگ به طور کامل خشک شود. دقت داشته باشید که عمل رنگ زدن نیز همانند سمباده زنی باید در راه رگه های چوب انجام شود.

در صورتی که قصد دارید دیوار زمینه ترمووود را رنگ بزنید، این عمل باید قبل از شروع نصب چوب ها انجام شود.

 

مراحل نصب ترمووود در دکوراسیون داخلی

1. قبل از نصب ترمووود، شاخه های چوب را با توجه به ارتفاع دیوار برش داده و سپس برای صاف کردن مقطع چوب برش خورده و نیم گرد کردن لبه های آن، از سمباده استفاده کنید. (همچنین برای نرم تر و زیباتر شدن بافت چوب، بهتر است کل سطح چوب را یک مرحله سمباده بزنید.)

 

سمباده زنی چوب ترمو

2. برای نصب بهتر و دقیق تر ترموود روی دیوار، باید قبل از نصب جایگاه چوب ها را روی دیوار مشخص و علامت گذاری کنید. همچنین بهتر است از دستگاه تراز لیزری در این مرحله استفاده کنید.

در صورتی که قصد اجرای مدل مکعبی چوب ترمو را دارید، حداکثر فاصله بین شاخه ها باید به اندازه عرض چوب ها باشد و برای اجرای مدل تخت، بهتر است شاخه های ترمووود با فاصله 1 میلی متری (به دلیل محافظت از چوب ها در برابر انقباض و انبساط) در کنار هم قرار بگیرند.

 

فاصله بین شاخه در نصب چوب ترمو

3. برای نصب ترمووود روی دیوار می توان از چسب 1 2 3 و میخ بادی ریز استفاده کرد. ابتدا پشت شاخه های چوب را مقداری چسب اندود کرده و با توجه به علامت گذاری ها آنرا روی دیوار تنظیم و سپس اسپری خشک کننده چسب را از گوشه های چوب به آن اسپری می کنیم.

 

نصب چوب ترمو در دکوراسیون داخلی

پس از خشک شدن چسب و چک کردن موقعیت دقیق چوب روی دیوار، میخ بادی را از گوشه های چوب به سمت دیوار شلیک می کنیم. در نظر داشته باشید که باید میخ به طور کامل داخل چوب فرو رفته و در ظاهر ترمووود دیده نشود.

به دنبال خرید ترمووود هستید؟

دکورشرق ترمووودهای درجه یک و 4 لب تراش خورده را ارائه می دهد.

‫2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *