محصولات

کفپوش خانه

پخش ویدیو

کفپوش خانه

بهترین کفپوش خانه چیست؟ پوشش کف یکی از اصلی ترین قسمت های دکوراسیون داخلی به شمار می آید که در زیبایی بصری محیط منزل بسیار تاثیرگذار است. برای انتخاب بهترین کفپوش خانه، فاکتور های متعددی مانند سلیقه شخصی، نحوه نصب، قیمت و نحوه نظافت و شستشو دخیل هستند. کفپوش پی وی سی که معمولا با نام کفپوش شناخته می شود، کاملا ضد آب و قابل شستشو است که در محیط های مرطوب مانند آشپزخانه نیز قابل استفاده است.

کفپوش پی وی سی برای محیط های مسکونی پر تردد و اداری کم تردد کاربرد دارد و به دلیل ویژگی هایی مانند قیمت مقرون به صرفه، تنوع بالا و نظافت آسان، جزو بهترین کفپوش های خانه شناخته می شود. همچنین برای نصب این کفپوش در منزل، نیازی به تخریب و کندن سرامیک های قبلی نیست و به راحتی بر روی سرامیک یا سیمان قابل نصب می باشد.

قیمت کفپوش خانه

قیمت کفپوش خانه (pvc) نسبت به پارکت لمینت و دیگر پوشش های کف از جنس چوب مناسب تر بوده و جزو کفپوش های اقتصادی به شمار می آید.

قیمت کفپوش خانه بر اساس هر متر مربع اعلام شده که برای محاسبه هزینه تمام شده آن، باید هزینه نصب و چسب را نیز در نظر بگیرید. برای خرید کفپوش خانه، باید مساحت کف منزل خود را بر حسب متر مربع محاسبه کنید.

خرید کفپوش خانه

 

برای خرید کفپوش خانه با قیمت دست اول و به صورت بدون واسطه، می توانید به صفحه اصلی کفپوش در سایت دکور شرق مراجعه کنید. کفپوش منزل در دکور شرق در طرح های سنگ و چوب و با ابعاد مختلف ارائه می شوند.

کفپوش های ارائه شده در دکور شرق دارای 2 لایه ضد خش هستند که این لایه باعث افزایش مقاومت آن ها در برابر ضربه و خش خواهد می شود.

 

دیگر انواع کفپوش خانه

دیگر متریال های پوشش کف مانند سرامیک، پارکت چوبی، پارکت لمینت و موکت نیز به عنوان کفپوش منزل قابل استفاده هستند که در ادامه مزایا و معایب هر یک را بررسی می کنیم.

 

پارکت لمینت

 

پارکت لمینت از دیگر متریال های مناسب برای کفپوش منزل به شمار می آید که از مشتقات چوبی (HDF) تهیه شده است. این متریال به صورت کلیکی و بدون نیاز به چسب بر روی سطح زمین نصب می شود که قبل از نصب باید زیر تایل های آن یک لایه فوم سایلنت قرار گیرد.

مقاومت لمینت در برابر آب و رطوبت در حد متوسط است؛ به همین دلیل امکان نصب آن در محیط های مرطوب مانند آشپزخانه وجود ندارد و در صورت ریختن آب، باید فورا سطح آن را خشک کرد تا به تایل ها آسیب نرسد. این متریال برای محیط های مسکونی و اداری پر تردد مناسب است؛ همچنین در صورت نیاز می توان تایل های آن را بدون هیچ آسیبی جمع کرده و سپس در محیط دیگری نصب کرد.

 

پارکت چوبی

 

پارکت های چوبی از چوب طبیعی درخت تهیه می شوند و به دلیل نصب و نگهداری دشوار و همچنین قیمت بالاتر نسبت به دیگر انواع کفپوش خانه، چندان پرطرفدار نیستند.

نصب این مدل از کفپوش خانه به کمک چسب مخصوص انجام می شود که پس از نصب برای صاف و صیقلی شدن سطح آن باید ساب پولیش و لاک زده شود. مقاومت این متریال در برابر ضربه و خط و خش بالا بوده اما هر چند سال یکبار به ساب پولیش و لاک مجدد نیاز دارند. در نظر داشته باشید که حساسیت پارکت های چوبی نسبت به آب و رطوبت بالا است و نباید آن را در محیط های مرطوب نصب کرد؛ همچنین در صورت آبریزی، باید فورا خشک گردد. 

 

سرامیک

 

سرامیک از کفپوش های مناسب خانه و محیط مسکونی به شمار می آید و به علت تنوع در طرح و رنگ در اکثر محیط ها کاربرد دارد.

جنس این متریال از مواد معدنی ساخته شده و بسیار سخت و محکم است؛ به همین دلیل طول عمر بالایی در بین انواع کفپوش منزل دارد. امروزه سرامیک ها با طرح های مختلفی مثل سنگ، چوب و سمنت تولید می شوند و رایج ترین سایزهای آن 60*60، 60*120 و 120*240 می باشند.

نصب سرامیک ها به دو صورت چسبی و ملاتی انجام می شود و برای نصب آن در هر 100 متر مربع، حدود 3 الی 4 روز زمان نیاز است. دقت داشته باشید که سرامیک به دلیل وزن بالا، برای بازسازی منزل پیشنهاد نمی شود و نصب آن باعث افزایش بار مرده ساختمان خواهد شد.

 

موکت

 

موکت از الیاف پشمی تولید شده و گاها برای پوشش کف اتاق خواب، اتاق کودک و … مورد استفاده قرار می گیرد اما به طور کلی به دلیل اینکه در چندین سال اخیر دیگر کفپوش های منزل مانند کفپوش PVC، لمینت و … بسیار پرطرفدار شده اند، موکت دیگر چندان پر کاربرد نیست.

از ویژگی های موکت می توان به نرم و ضربه گیر بودن، جلوگیری از ایجاد سر و صدا و مقاومت در برابر رطوبت اشاره کرد. این کفپوش خانه به صورت رولی در بازار ارائه می شود و برای نصب آن به زیرسازی خاصی نیاز نیست.

 

نتیجه گیری انتخاب بهترین کفپوش خانه

به طور کلی از کفپوش های مناسب منزل می توان به کفپوش PVC، پارکت لمینت، سرامیک و … اشاره کرد که هر یک از آن ها مزایا و معایبی دارند اما برای بازسازی منزل، کفپوش (PVC) و پارکت لمینت از بهترین کفپوش های خانه به شمار می آیند که هنگام نصب آن ها نیازی به تخریب و کندن سرامیک های قبلی نیست و به راحتی بر روی پوشش کف قبلی نصب می شوند. همچنین به دلیل وزن سبک، باعث کاهش بار مرده ساختمان خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *