خط ثابت شعبه تهران در حال تعمیر می باشد لطفا با تلفن 09193665391 در تماس باشید.

محصولات

انواع پارکت های شیار دار

پارکت لمینت شیاردار (V-GROOVE)

 

پارکت لمینت شیار دار
پارکت لمینت یکی از متریال های پر طرفدار پوشش کف می باشد که در دو مدل پارکت لمینت شیاردار (V-GROOVE) و بدون شیار (ساده) در بازار ارائه می شود. هر دو مدل دارای مزایا و معایبی هستند که پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید اطلاعات کاملی بدست آورید و سپس با توجه به سلیقه شخصی و نیاز خودتان گزینه مناسب را انتخاب کنید.

 

تفاوت پارکت لمینت شیار دار و ساده

 

تفاوت نصب پارکت ساده و شیاردار
عمده تفاوت پارکت های لمینت شیاردار و ساده از نظر نمای ظاهری و قیمت آنهاست اما در ادامه مقاله این دو مدل پارکت را به طور کامل مقایسه می کنیم و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی و بودجه یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.

 

فرق پارکت شیار دار (وی گروو) و ساده از نظر ظاهری

 

تفاوت پارکت لمینت شیار دار و ساده در کاربرد
یکی از اصلی ترین تفاوت های پارکت لمینت شیار دار و ساده در نمای ظاهری آنها پس از نصب می باشد. بین تایل های پارکت لمینت شیار دار پس از نصب درز هایی ایجاد می شود که نمایی منحصر به فرد همانند پارکت های چوبی به محیط اضافه می کند اما ظاهر پارکت لمینت بدون شیار (ساده) پس از نصب، یکپارچه و بدون درز است. این که کدام مدل نمای زیبا تری دارد، کاملا سلیقه ای می باشد.

 

تفاوت مدل شیار دار و ساده از نظر کیفیت و طول عمر

 

تفاوت پارکت لمینت ساده و شیاردار از نظر طول عمر
کیفیت مواد اولیه و طول عمر پارکت لمینت به برند و شرکت سازنده آن بستگی دارد و شیار دار بودن یا نبودن آن تعیین کننده کیفیت متریال آن نمی‌باشد اما در نظر داشته باشید که مقاومت کلیک (قفل) پارکت های V-GROOVE به دلیل شیار های ایجاد شده بین آنها، حدود ۵ درصد نسبت به مدل بدون شیار بیشتر است و این موضوع در دراز مدت، کمی بر طول عمر پارکت تاثیرگذار است .در نظر داشته باشید که اگر پارکت شما از برند معتبر و باکیفیتی تهیه شده باشد، نیازی نیست نگران طول عمر آن باشید و شیاردار بودن یا نبودن آن اهمیتی نخواهد داشت.

 

قیمت پارکت شیار دار

تولید پارکت های شیاردار دارای فرایند طولانی تری نسبت به مدل ساده می باشد؛ از این رو قیمت آنها نسبت به مدل بدون شیار حدود ۱۰ درصد بالاتر است. به عنوان مثال تمام طرح های پارکت اکو پلاس در دو مدل ساده و وی گروو ارائه می شود و کیفیت و مواد اولیه هر دو مدل کاملا یکسان است اما قیمت مدل شیار دار به ازای هر متر مربع سی هزار تومان بیشتر می باشد.

 

نظافت پارکت وی گروو (شیار دار )

 

تفاوت پارکت لمینت ساده و شیاردار در نظافت
پارکت های V-GROOVE همانند پارکت های بدون درز به راحتی با جارو و تی نمدار تمیز می شوند اما اگر حساسیت بالایی در نظافت داشته باشید به دلیل وجود درز بین تایل های پارکت شیار دار، هنگام جارو کردن به دقت بیشتری نیاز دارند.

 

جمع بندی

 

معیار اصلی برای انتخاب پارکت شیار دار و ساده
اصلی ترین معیار انتخاب بین پارکت لمینت شیار دار و ساده سلیقه شخصی افراد ساکن در محیط موردنظر می باشد که نمای ظاهری کدام را بیشتر می پسندند. کیفیت متریال و طول عمر پارکت ها به شرکت تولید کننده و برند آن بستگی دارد و مدل شیار دار فقط حدود 5 درصد در کیفیت کلیک پارکت تاثیرگذار است.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *