محصولات

بهترین روش تمیز کردن پارکت لمینت

بهترین روش تمیز کردن پارکت لمینت

 

روش تمیز کردن پارکت لمینت یکی از مهم ترین بخش های نگهداری از آن است که همیشه مورد بحث قرار می گیرد. پارکت لمینت از مشتقات چوبی (HDF) ساخته شده و نسبت به آب و موارد شوینده حساس است؛ به همین دلیل نمی توان آنرا همانند کفپوش پی وی سی یا سرامیک و سنگ تمیز کرد. در ادامه بهترین روش تمیز کردن پارکت لمینت و نکات مهم برای جلوگیری از آسیب به آنرا توضیح می دهیم.

 

نکات نگهداری از پارکت لمینت

 

نکات نگهداری از پارکت لمینت

 

پارکت های لمینت از لایه های مختلفی ساخته شده اند که این لایه ها به ترتیب عبارتند از: اورلِی (لایه ضد خش)، روکش، مغزی (HDF) و بالانس.

مهم ترین بخش آن مغزی است که از مشتقات چوبی ساخته شده و نسبت به آب حساس می باشد؛ بنابراین در صورت آبریزی، باید سریعا خشک شود تا آب به مغزی آن نفوذ نکند؛ در غیر این صورت امکان آسیب دیدن و باد کردن تایل پارکت وجود دارد.

آبریزی، نظافت با مواد شوینده و استفاده از پارکت لمینت در محیط های مرطوب باعث کاهش طول عمر پارکت می شود بنابراین برای نگهداری مناسب از آن، باید به این نکات توجه داشت.

 

پارکت ضد آب چیست؟

پارکت لمینت با توجه به ماهیت مغزی آن ضد آب نیست و ادعای برخی از شرکت های تولید کننده مبنی بر پارکت ضد آب، با ماهیت پارکت در تضاد است. اگر امکان آبریزی یا رطوبت در محیط مورد نظر شما وجود دارد می توانید از

کفپوش پی وی سی که کاملا ضد آب است، استفاده کنید.

 

بهترین روش تمیز کردن پارکت چیست؟

 

بهترین روش تمیز کردن پارکت چیست؟

 

بهترین روش برای تمیز کردن و نظافت پارکت استفاده از دستمال نرم یا تی به همراه آب است. شوینده های معمولی که دارای مواد شیمیایی، آمونیاک و آنزیم هستند برای تمیز کردن پارکت لمینت توصیه نمی شوند، همچنین برخی از افراد به استفاده از سرکه یا جوش شیرین برای تمیز کردن پارکت اصرار دارند اما لازم است بدانید که این مواد قابلیت خورندگی لایه محافظ پارکت را دارند.

بهترین انتخاب استفاده از آب یا شوینده های مخصوص پارکت لمینت هستند که هنگام خرید پارکت مورد نظر می توانید شوینده مناسب آنرا از فروشنده سوال کنید.

 

دستمال مناسب تمیز کاری پارکت لمینت

 

دستمال مناسب تمیز کاری پارکت لمینت

 

استفاده از دستمال های زبر، خشن و ضخیم باعث آسیب به لایه اورلِی و در نهایت ایجاد خط و خش روی پارکت لمینت خواهد شد؛ از این رو بهترین گزینه ها دستمال های نرم و نخی و پارچه های نانو هستند.

نکته: قبل از تمیز کردن پارکت لمینت می توانید گرد و غبار روی سطح را با جارو برقی تمیز کنید تا هنگام نظافت آسیب کمتری به پارکت وارد شده و سطح آن نیز تمیز تر شود.

 

خلاصه بهترین روش تمیز کردن پارکت لمینت

پارکت های لمینت از مقاومت بالایی در برابر آب و مواد شوینده برخوردار نیستند و به همین دلیل هنگام نظافت آنها باید از دستمال یا تی نمدار (ترجیحا آب) استفاده کرد اما در صورت نیاز می توانید از شوینده های مخصوص پارکت لمینت نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که رطوبت و آبریزی نباید مدت طولانی روی سطح پارکت باقی بماند در غیر این صورت باعث آسیب به آن خواهد شد.

‫2 نظر

  • nafise.alp گفت:

    آدامس چسبیده به پارکت رو چطور تمیز کنیم که پارکت آسیب نبینه؟
    با تشکر از مطلب مفیدتون

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *