محصولات

پارکت لمینت چیست؟

 

پارکت لمینت چیست؟ پارکت لمینت از جمله متریال های مناسب برای پوشش کف می باشد که در ادامه مطلب به نحوه نصب پارکت لمینت، ساختار و ویژگی های آن می پردازیم. در حال حاضر استفاده از پارکت کف به علت نصب ساده، طول عمر بالا‌ و حس طبیعی و گرمی که به محیط اضافه می کند، طرفداران زیادی دارد.
توجه داشته باشید که در این مقاله پارکت لمینت را بررسی می کنیم که در بازار با نام پارکت شناخته می شود.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

ساختار پارکت لمینت چیست؟

 

 

 

جنس پارکت لمینت مانند چوب صاف و سنگین بوده و معمولا دارای ضخامت ۸ میلیتری است.
ساختار پارکت لمینت از چهار قسمت تشکیل شده:

 

مغزی HDF :
قسمت اصلی پارکت لمینت از مشتقات چوب به نام اچ دی اف (High density fiberboard) ساخته شده که نسبت به ام دی اف از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار است.

 

کلیک :
هر برگ پارکت لمینت از چهار طرف دارای کلیک هایی می باشد که توسط آنها به دیگر تایل ها (بدون نیاز به چسب) متصل می شود و نصب پارکت را آسان می سازد.

 

روکش (لایه طرح) :
لایه طرح یا روکش با استفاده از دستگاه های پیشرفته روی HDF چاپ و لمینت می شود.

 

لایه پوششی ( اُورلِی) :
این لایه نهایی و بالایی پارکت است که شفاف و بی رنگ بوده و مقاومت پارکت لمینت را در برابر خط و خش افزایش می دهد.

 

مقاومت پارکت لمینت در برابر رطوبت:

 

مقاومت لمینت ها در برابر آب و رطوبت در حد متوسط است و باید از آنها در برابر آبریزی مراقبت کنید و در صورت خیس شدن پارکت، آنرا خشک نمایید.
برای تمیز کردن کف محیط هایی که از پارکت لمینت استفاده می شود، میتوان از جاروبرقی و تی نم دار استفاده کرد.

 

عوامل تاثیر گذار در قیمت پارکت لمینت چیست؟

 

با توجه به متریال های به کار رفته در پارکت، قیمت آن در برندهای مختلف متفاوت می باشد.
برای مشاهده قیمت و مشخصات برندهای مختلف و خرید پارکت لمینت کلیک کنید.

 

مقاومت سایشی در پارکت لمینت چیست؟

 

پارکت های لمینت با مقاومت های سایشی متفاوتی تولید می شوند و هر چقدر درجه مقاومت سایشی بالاتر باشد، مقاومت و طول عمر پارکت نیز بیشتر است.

 

مهم ترین درجه بندی های مقاومت سایشی:

 

  • استاندارد AC3 : لمینت های دارای استاندارد AC3 برای اماکن کم تردد مثل محیط های مسکونی (راهرو و اتاق ها) قابل استفاده هستند.
  • استاندارد AC4 : اگر در محیط تردد زیادی دارید، پارکت لمینت دارای استاندارد AC4 بهترین گزینه برای شماست که از این نوع لمینت برای اماکن تجاری پرتردد مانند دفاتر کار و یا فروشگاه نیز استفاده می شود.
  • استاندارد AC5 : این نوع پارکت لمینت دارای مقاومت سایشی بالایی بوده و برای اماکن بسیار پرتردد تجاری و اداری مناسب می باشد(مانند سینماها، آمفی تئاتر، مراکز همایش و …).
  •  

پارکت لمینت برای چه محیط هایی مناسب است؟

 

پارکت های لمینت با درجه مقاومت AC4 به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و خط و خش، برای محیط های مسکونی، تجاری و دفاتر کار پرتردد نیز قابل استفاده است و همچنین امکان نصب آن روی سطوح مختلف مثل سیمان و سرامیک وجود دارد.
با توجه به این که این متریال از مشتقات چوب (HDF) ساخته شده، برای فضاهایی که در معرض رطوبت آب قرار دارند (مثل حمام) مناسب نیست. کفپوش لمینت در برابر آب مقاوم بوده اما ضد آب نمی باشد.

 

نصب پارکت لمینت

 

برای نصب پارکت لمینت معمولا به زیرسازی و چسب نیاز نداریم و فقط یک لایه فوم سایلنت زیر لمینت ها پهن می شود. دور تا دور لمینت ها شیارهایی به نام کلیک وجود دارد که به صورت نر و مادگی درون هم قرار گرفته و قفل می‌شوند. در نتیجه می‌توان محیط وسیعی را خیلی سریع و بدون دردسر نصب کرد. همچنین به دلیل اینکه برای نصب آن‌ها از چسب استفاده نمی‌شود، به راحتی می‌توان آن‌ها را جمع و در جای دیگری مجدد نصب کرد.
در انتها بعد از اتمام نصب پارکت ها باید از قرنیز برای قاب دور دیوار استفاده کنید که علاوه بر زیبایی باعث پوشش‌ درزهای انتهایی و مهار کردن پارکت ها می شود.

 

محاسبه متراژ و هزینه تمام شده

 

روش محاسبه متراژ موردنیاز برای کفپوش و پارکت یکسان می باشد و برای محاسبه آن باید طول و عرض محیط موردنظر را ضرب کرده تا مساحت آن به دست آید. (اگر محیط شما از چند اتاق تشکیل شده است، مساحت هر اتاق را جداگانه به دست آورده و با هم جمع کنید.)
برای یادگیری روش دقیق محاسبه متراژ محیط و تبدیل آن به مقدار کارتن جهت سفارش بهتر و دقیق تر مقاله ی نحوه اندازه گیری پارکت لمینت را مطالعه فرمایید .

جمع بندی

 

پارکت لمینت ها متریالی از جنس مشتقات چوبی هستند و به دلیل کیفیت بالا، عمر زیاد، ظاهر زیبا و نصب آسان از جمله پوشش های کف پرطرفدار به حساب می آیند. جلوه چوبی این کفپوش ها به محیط مورد نظر گرمای خاصی می دهد.
از محیط های مناسب برای نصب پارکت لمینت می توان به محیط های مسکونی، تجاری و اداری پرتردد اشاره کرد.

به دنبال خرید پارکت هستید؟

دکورشرق برندهای برتر و آزمایش شده را ارائه می دهد.

‫2 نظر

  • مهشید قائمی گفت:

    فوم سایلنت موردنیاز برای نصب قرنیز رو از کجا باید تهیه کنیم؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *